שלושה ספרים מיוחדים !


זאלזלאק מאת לידה נאמן ישראלי




השנה היא שנת 1978 באיראן, תחילת ימי החושך של הרפובליקה האסלאמית תחת שלטונו של איתוללה ח'ומייני. משפחה מקסימה ושובת לב, עמידה. שמחליטה לעלות לארץ ישראל 
 
אך המהפכה האסלאמית דוחה את תוכניותיהם האישיות של המשפחה   והמצב בטהרן הולך ומחמיר, גומלת בליבם ההחלטה להימלט מהמקום שהקיצוניות האסלאמית החשיכה אותו באחת. מטופלים בבת ושני ילדים הם מחליטים בצעד אמיץ לעשות מעשה − לברוח לישראל.
 
אך מתברר כי מסע הבריחה רב־תלאות, כרוך בקשיים פיזיים ונפשיים ומלווה בסיכונים ובדרמות עוצרי נשימה. יחד עם בנם הפעוט ובתם התינוקת, כשהוריהם נותרים מאחור, הם חוצים שדות וכפרים רדומים ומעפילים עם הסוסים על רכסי ההרים בכורדיסטאן בואכה טורקיה.


 מאז שוחררו היהודים לחופשי בידי כורש הגדול והגיעו לאיראן, בכל תקופה לאורך ההיסטוריה הם חיו באושר ובעוני, תחת פוגרומים, אך גם בשלום ובשלווה. בתקופות מסוימות חוו היהודים רציחות ורדיפות, ואילו בזמנים אחרים הקהילה היהודית באיראן פרחה ושגשגה.

לידה נאמן ישראלי, כותבת הסיפור המרתק, מתארת את חיי המשפחה הנפלאים תחת משטרו של מוחמד רזא שאה והחיים בצל האסלאם, עד התקופה הקשה שבה הקרקע רעדה תחת רגליהם, ומולדתם חוותה הפיכה. 
זָאלזָלָאק מתאר לא רק את סיפור המשפחה וסיפור בריחתה מאיראן, אלא גם את הסיפור ההיסטורי המרתק של יהודי איראן, על רקע נופים עוצרי נשימה, תוך התייחסות לחיי היום-יום שלהם לפני ואחרי המהפכה, אורחות חייהם ומנהגיהם המיוחדים, אהבתם העזה למולדתם איראן, ומעל הכול – מסירותם והשתייכותם הבלתי מעורערת לארץ האבות, ארץ ישראל. 
כגוף האדם, הלב הוא המולדת איראן, והמוח הוא הארץ המיועדת ישראל ולא ניתן להפריד בין השניים.
זהו ספר סוחף ומותח על מסע משנה חיים – רווי כאב, תלאות, אכזבות, אכזריות, ויחד עימם גם רווי אופטימיות ותקווה לחיים חדשים. 
זהו ספר שהוא למעשה מסמך חיים מתעד, המתאר באופן יוצא דופן יופי וכאב המשולבים זה בזה. 


 
המחברת לידה נאמן ישראלי מחייה מחדש את אותן הדמויות, והקוראים מרגישים את סיפור חייה המפותל.

לרכישה ליחצו כאן




מהממת מאת ישראל מליחי 

הרומן "מהממת" נוגע ומשקף אירועים ומחשבות של כל אחת ואחד מאיתנו, ועשוי לקרות ביום מן הימים.
דנית, חיה את החיים הכי רגילים ובנאליים, נשואה, ואם לשני ילדים מקסימים, מקבלת ערב אחד הודעה מאדם לא מוכר. למרות התנגדותה, אט-אט היא נכנעת בצורה לא מובנת ונסחפת להתכתבות סוערת עימו, שמביאה אותה לכמה גילויים מסעירים: גילוי עמוק בנוגע לעצמה, גילוי מפתיע ודרמטי שנוגע לדמות שעימה היא מתכתבת, והבנה מרחיקת לכת על החיים שהיו לה עד כה ועל החיים שמצפים לה בהמשך.
"מהממת", מותחן פסיכולוגי מתעתע וסוחף, מעורר בקוראיו חוויה עזה של הזדהות ואולי גם הזדמנות להציץ לחיים, שאפשר שקיימים, לצד המציאות היום-יומית של כולנו. 

ישראל מליחי, 51, נשוי לאיילת. זו השנה ה-33 לספירת האושר שלהם.
אבא שאין גאה ממנו לנתנאל ולליאל. 
אקדמאי, יועץ זוגי ומגשר, מרצה ועוסק בתחום ההתנהגותי-העסקי.

לרכישה ליחצו כאן


על תזונה ואימון גופני מאת שגית זנדני


ספר חשוב וממוקד בכל הנוגע לשיפור איכות חיינו, השופך אור ומפרט את הדרך בה נוכל להפוך את גופנו לחטוב יותר, בריא יותר, מהיר וחזק יותר. 
השקעה באימון גופני יום-יומי, ללא הקפדה על התזונה שלנו – לא תקדם אותנו, וכל מאמצינו לא ישתלמו. אם נקפיד על תזונה, אך לא נתאמן כלל – גם בכך לא יהיה די. השילוב המנצח הוא השמירה על הגוף גם בהיבט התזונתי וגם בהיבט של האימון הגופני. 

מטרת הספר להתמקד בדברים החשובים באמת, שאינם ידועים לכול, וזאת כדי לא לבזבז את זמנו של הקורא בקריאת דברים ידועים ומוכרים, להפריך סטיגמות רבות בנושא תזונה, ולשקף את האמת כולה. בספר רעיונות ומידע שיסייעו לנו להגיע לאורח חיים בריא יותר, שמיטיב עם גופנו לאורך זמן.

שגית זנדני, בעלת תואר שני ועובדת הייטק. נושא שיפור אורח החיים לבריא יותר נגע לליבה מאוד, ולכן במשך שנים קראה למדה וחקרה אותו והחליטה להוציא את המידע ואת מסקנותיה לאור כדי לשתף אותן עם הכלל.

 לרכישה ליחצון כאן



תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה