מעבר חיי ועוד ספר כרוניקה של דקות !

 מעבר חיי מאת הלל שטרית



"הרגשתי שזהו מעבר חיי. 
שעשיתי דרך ארוכה עד שהגעתי לתחושה הזאת, שטוב לי, 
שאני אוהב את מי שאני רואה במראה ואת חיי."
"מעבר חיי" הוא ספר על דוד, נער מתבגר, שבשל עבודת אביו נאלץ לעבור לעיר אחרת. הספר מתאר את האירועים אשר פוקדים אותו בדרך; התמודדויות משפחתיות, שינויים במערכת היחסים עם תחלופת החברים, הדרכתו ב"בני עקיבא", התמודדות עם טראומה, כל זאת ועוד, בספר אופטימי, מלא תקווה אשר מעניק לקוראים כוחות ותובנות.
זהו רומן ביכורים מעצים, מעשיר ומרגש. בספר משתקפים הערכים שעליהם התחנך דוד, והם אלו שמהווים בסיס לאופטימיות שלו. 
תחום הכתיבה מאז ומתמיד ליווה את הלל שטרית, עוד בהיותה כתבת צעירה בעיתון "אותיות" בכיתה ו', ועד להפיכתה לכתבת של האולפנה בה גדלה. בין לבין תפקדה ככתבת שטח ב"מעלה נוער", ובבגרותה, ליוותה אותה כתיבתה  גם בקומונה שלה במשך שנתיים באחד מסניפי "בני עקיבא" הגדולים בארץ.
הספר, פרי דמיונה, נכתב על ידה בשנים 2013-2011, שבהן הקדישה את רגעיה הפנויים לכתיבתו.

לרכישה ליחצו כאן

כרוניקה של דקות מאת ליאור מישריקי



הספר כרוניקה של דקות, שנכתב בשנים 2013-2011, מגולל אירועים אמיתיים שחווה המחבר עצמו כלוחם בצנחנים בעת שירותו הצבאי בגזרת דרום לבנון במהלך מלחמת לבנון הראשונה בשנים 1986-1984. מסופר בו על החיים בארץ טרם המלחמה, תחילתה, ומיד לאחר מכן על האירועים שהתרחשו במהלכה ושרבים מחיילי צה"ל, והמחבר ביניהם, חוו. לעיתים, בין תיאורים של מצבים ואירועים מלחמתיים טראומטיים קשים יש אתנחתא, כותב המחבר אודות המציאות היום יומית של שנות כתיבת הספר. בין הכאוס הפנימי שהתחולל לתקופות שקטות יותר נותן המחבר מקום חשוב לפרוזה ולאירועים מההווי היום יומי, מהמילואים, מהמשפחה ועוד. 
הספר הוא ספר היסטורי ונוגע לכל חייל, חיילת או אזרח בשנות הימצאות כוחות צה"ל בלבנון.

באוקטובר 1984 היינו צנחנים טירונים, לאחר שלושה חודשי אימונים. נסענו בהתראה קצרה מחמאם אלמליח לדרום לבנון. הגענו במשאיות ספארי צבאיות פתוחות למחנה צבאי ממש בכניסה הדרומית של העיר צור. מעבר לכביש, במערב, היה בסיס צבאי ולא ידענו למה הוא משמש. התגוררנו במחנה אוהלים, במתחם שבו קרס בניין על חיילי צה"ל בנובמבר 1983, בשל מכונית תופת שהתפוצצה בצמוד לו והרגה יותר מ-20 חיילים. נדמה לי שהם היו ממשמר הגבול.


לרכישה ליחצו כאן




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה