להתכסות בשמיכות ?


וואי וואי וואי הגיע החורף הא? 
איזה יום סוער ושבוע קריר עובר עלינו.



אני יודעת שבהרבה בתים יש התלבטות לגבי השמיכה,
אנחנו כל הזמן מכסים ות'כלס, הילד כל הזמן מזיז את השמיכה,
בין אם זה בכוונה או מתוך שינה,
אבל מה שבטוח זה, שהשמיכה לא נשארת עליו הרבה זמן. 


אז מה עושים? 

עד גיל שנתיים, ילדים לא ממש זקוקים לתחושת השמיכה עליהם,
אני יודעת שלפעמים קשה להבין את זה,
כי אנחנו אוהבים להתכרבל :) (במיוחד אני! ) 
אבל מה שחשוב לילד שלנו, זה שנעים לו.
שלא קר לו ולא חם לו.
הוא לא זקוק לתחושת השמיכה עליו. 

הרבה פעמים אנחנו מתעסקים כל כך הרבה בשמיכה 
במהלך ההרדמה ובאמצע הלילה, 
שזה פשוט הופך להיות מתיש. 
הוא נעמד, אנחנו משכיבים ומכסים,
הוא זז ואנחנו מסדרים ומכסים, 
הוא בוכה ואנחנו מרימים ומרגיעים ואז מורידים ומכסים,
וואו, כמה התעסקות מיותרת שפשוט מקשה על הילד להירדם! 

אני ממליצה להניח לשמיכה!!!! 
כן, כן, ממש ככה. 
אפילו לפעמים כדאי להוציא אותה מהמיטה,
כי היא רק מפריעה מאשר עוזרת. 

חשוב להלביש את הילד בפיג'מה עבה וטובה,
ולחמם את החדר (אני אוהבת רדיואטור, זה לא מייבש) 
ופשוט לא לסמוך על השמיכה. 

זה עבודה מחשבתית שאנחנו צריכים לעשות עם עצמנו, 
כי לנו קשה לראות את הילד ללא שמיכה,
אבל אם תבדקו, תראו שברוב המקרים,
גם אם תכסו את הילד, עוד לפני שתספיקו לצאת מהחדר,
הוא יזוז והשמיכה כבר תרד ממנו. 

ולכן אני מעדיפה להלביש טוב ולחמם את החדר 
ולא להתעסק עם השמיכה. 

כך אני מרוויחה 2 דברים: 
גם שלילד שלי נעים וטוב לו
וגם שלא יצרתי התעסקות מיותרת ומתישה בזמן ההרדמה,
שרק העירה את הילד שלי יותר במקום ההיפך :) 

*כמובן שאם הילד שלכם נשאר מכוסה ואין התעסקות מיותרת עם השמיכה והולך לכם טוב,
אז אין צורך לשנות, ההמלצה היא להורים שמרגישים את הקושי סביב השמיכה. 

גם עם ילדים מגיל שנתיים ומעלה, 
אני אדאג לביגוד טוב וחימום החדר, 
ובמקביל אתחיל ללמד אותם גם לכסות את עצמם.
הלימוד יכול להיות בצורה חוויתית במהלך היום,
כך שכאשר ירגישו שהם רוצים - יוכלו לכסות את עצמם :) 


מאחלת לנו לילות שלווים ונעימים,
עם או בלי שמיכה :) 










תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה