ערד – קחו אוויר



בסיור שהוזמנתי אליו גיליתי עיר  מפנקת וחמה תושבים שפותחים את ביתם על הביקור שלי אספר לכם על כמה מקומות שביקרתי.
נופיה קסומים, מסביבה שקט ושלווה מדבריים, שפע מסלולי טיול רגליים ורכובים, אטרקציות בינ"ל כמו מצדה וים המלח. בעיר עצמה: רובע אמנים, אירוח ביתי לסדנאות יצירה ואוכל, ומגוון מקומות לינה במחירים נוחים ביותר.

את הבוקר פתחנו בביקור אצל שמחה מדר קפלו אישה נעימה מצחיקה מתבלת את הארוחה בסיפורים על חייה ועל קורת משפחתה אכלנו ארוחת בוקר תימנית. טעימה הרגשנו ממש בבית 


לפני שנכנסנו לבית של שמחה מדר קפלן, הלכנו לראות את הנוף. הבית שוכן בקצה שלוחה ויש ממנו נוף הורס שביום טוב רואים,  את מרחבי מדבר יהודה הפרוסים למרגלותיו. היא קיבלה את פנינו בתלבושת תימנית מסורתית ואחר כך בסלון ביתה שמעוצב באווירה דומה, שמענו את סיפורה.
שמחה שהייתה בעברה מנהלת ויצ"ו בעיר, יצאה לגמלאות וחיפשה עיסוק מעניין, ואירוח ביתי התאים לה ולסיפור חייה. הביקור אצלה מחולק לשניים - ארוחת בוקר של שבת, שמוגשת בכל שעות היום, משום שיש בה מאכלים תימנים אופייניים ומבוקשים, ומעין מופע שאצל שמחה יכול בקלות להתגלגל לסטנד אפ. שמחה היא אישה אנרגטית, וכשמה כן היא - מלאת שמחת חיים ונמרצת. את סיפור חייה היא משלבת בהדגמה של כלים, בגדים ותכשיטים תימנים ששמרה מהוריה ואספה וגם במצגת של תמונות, חלקן נדירות. הסיפור שלה מעניין ומצחיק, מרגש ומשעשע ואי אפשר שלא להתחבר אליה..






אמן המתכת, איציק גמליאל, תושב ערד- יוצר פסלי מתכת מופלאים מהם אפשר להתרשם בבית המלאכה הממוקם באזור התעשייה בערד, או מסיור פסלים מהמם, המודרך בגינת ביתו הפרטי. ואם אתם בסביבה בואו לראות.דרקון יורק אש כל יום בשמונה בערב מופע אש כדאי לכם להגיע #איציקגמליאל. @איציק גמליאל אומן מתכת


ביקרנו בגסטהאוס של ציפור מידבר ממוקם בצמוד לבית המשפחה, בתוך שכונת וילות השוכנת בקצה הצפוני של העיר בהקמת צביון חדש של אירוח ותיירות, , מוזמנים לבוא, לבקר, להתארח ולהתרשם בעצמכם. נהנו מארוחות צהריים טעימה .והופעת ריקוד של רוני קלמן.









 ביקרנו את זוג האמנים אלכס ואינה מארחים בביתם ומספרים על מקורות ההשראה שלהם ואיך האמנות שזורה בסיפור חייהם.
אלכס יוצר סיפורים מברזל, אינה מציירת את הבריאה
והבית שלהם הוא גלריה, מלאת סיפורים המשתלבים זה בזה.
בביקור בבית האמנים של אלכס ואינה ניתן לשמוע את סיפורם, על כוס קפה וכיבוד קל תתאהבו ביצירות.שלהם .#אינהואלכסערד. @pepollove people




ערד היא עיר צעירה ברוחה אך עתירת ניסיון באירוח מטיילים מהארץ והעולם. העיר מרווחת, נקייה, מסודרת היטב, ולבבות תושביה פתוחים בחום לקבל כל אורח.
ערד שוכנת לפתחו של מדבר יהודה והיא השער הראשי לטיולי המדבר ומרכז הכוכב לכל האטרקציות באזורה: ים המלח, מצדה, יער יתיר, תל ערד, סוסיא ויישובי דרום הר חברון, ועוד.
אוכלוסייתה של ערד מונה כיום כ- 30,000 נפש. יש בה מרכז מסחרי פתוח, קניון ממוזג ומתחם קניון ובילוי ביציאה המערבית שלה. תושבי ערד הגיעו אליה מכל קצות הארץ והעולם. גרים בה בהרמוניה שקטה צברים ותיקים ועולים חדשים, בני המגזר האתיופי וחסידי קהילת גור, בדואים מהפזורה וקהילה של הציונות הדתית. סיור ברחובותיה של ערד יגלה את מגוון פניה של האוכלוסייה הישראלית.
ערד היא עיר תיירות ותיקה שחוזרת בשנים האחרונות למפת הטיולים הארצית. העיר מציעה לאורחיה מגוון רחב של שירותים עירוניים ושירותי תיירות. בערד יש למעלה מ 1,000 מיטות ללינה במגוון אפשרויות: חדרי אירוח, צימרים, אכסניית נוער, מלון 3 כוכבים ומלון בוטיק. המבלים בעיר יוכלו למצוא את המוזיאון לאמנות עכשווית, את מוזיאון ההיסטורי, שמספר על הקמתה של העיר המדברית, ועוד אמנים ומארחים ביתיים עם סדנאות יצירה שונות כגון הכנת סבון ייחודי, מאכלים, טעימות יין ביתי, ועוד. חובבי הטבע והמדבר ימצאו בערד וסביבתה למעלה מ-70 מסלולים מסומנים בתוך העיר (בין פסלים ונקודות תצפית) ומחוצה לה אל מעיינות וגבים נסתרים, במסלולי הליכה, רכיבת אופניים וטיולי ג'יפים מודרכים. בערד ניצבת נקודת התצפית שנבחרה ל  1 מ- 10 התצפיות היפות בישראל, והיא תצפית מואב ופסל הבטון של האמן יגאל תומרקין. נקודת חובה לכל חובב/ת נוף אמיתי/ת.
ענף התיירות בערד ממשיך להתפתח בימים אלה. לאחרונה נפתח בשטחה מסלול מרוצים חוקי ראשון בישראל למכוניות ואופנועים ושווה לבדוק את ימי הפעילות במקום וליהנות מחוויה מוטורית שעד היום הסתתרה מעין הציבור הרחב. בימים אלה הוכשר מחדש מסלול נחיתה למטוסים קלים ובינוניים שישמש לתיירות פנים ובהמשך גם לתיירות לאו-קוסט ממזרח אירופה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה