פסיטבל ימי ענף הזית בגליל המערבי 2018!


בסיור בלוגרים וכתבים שנערך השבוע היכן היינו ומה ראינו הנה כמה מקומות שכדאי להגיע אליהן. הצפון תמיד יפה וירוק ממש טוסקנה בקטן. אני נורא אוהבת את הצפון. ותמיד יש מה לראות הפעם אני מזמינה אתכם לבוא לבקר בכפרי הדרוזים בגליל העליון. שם תיהנו מפסטיבל הזית. הנה כמה מקומות מומלצים לביקור כשתגיעו לשם!
מרכז המבקרים של שמן זית "אבו עפיף"

 מזמן חוויה של טעימות שמן זית, למידה על הפקת שמן הזית המסורתית העוברת במשפחת עפיף מאב לבן וחנות מוצרים ומפגש עם משפחה דרוזית ששמן הזית הוא שמה השני.מרכז המבקרים החדיש והמודרני הוא המשך ישיר לבית הבד הראשון של המשפחה שהוקם על ידי אבו עפיף  בשנת 1952, אז היה זה בית בד מסורתי, אמנם האבניים לא הונעו על ידי חמורים, אך מכיוון שחורפיש טרם חוברה לרשת החשמל, הונעו האובניים באמצעות כבל שחובר לגנרטור. כיום יש בבית הבד שלושה קווי יצור מודרניים ואת בית הבד ומרכז המבקרים מנהל לוטפי, בנו של אבו עפיף.


באדיבות תיירות הגליל בשיתוף ענף הזית בישראל ,

חוגגים את ראשון המסיק הראשון של העונה

במתחם "בית הבד של אבו עפיף בחורפיש

יחד עם מגדלי ויצרני שמן הזית באזור.

"ראשון המסיק" הוא השמן הראשון של העונה.

זהו שמן זית במצב בתולי

שלא עבר סינון או הצללה לאחר עצירתו.

השמן עכור בצבעו, מרקמו סמיך

והוא בעל ארומה מיוחדת וטעמים עזים, פירותיים ועשבוניים. הוא נמכר במהדורה מוגבלת,

וניתן להשיג אותו בחודשי המסיק בלבד






 הבית העתיק

בבית עתיק מהתקופה הצלבנית בבית ג'אן, אחת מאותן עדויות להיסטוריה המקומית, עורך נידאל חלבי בפני אורחיו היכרות עם סיפורו של הישוב ועם העדה הדרוזית. את הסיפורים על ההיסטוריה מתבל חלבי באנקדוטות בנושא גלגול נשמות או צמחי מרפא ומכבד את אורחיו בקפה מר בתוך בית האירוח הנקרא מנזול. בתוך הבית העתיק פותח נידאל את הדלת לבור מים יפהפה בצורת פעמון שמשמש היום, כפי ששימש מאות שנים, לאגירת מים טובים לשתייה. 

הישוב הדרוזי בית ג'אן הוקם על שרידי יישוב קדום, כנראה במאה ה-17, בידי דרוזים מהלבנון שישבו עד אז בהר מירון. בתוך הגרעין העתיק של הכפר נמצאו שרידים קדומים, ובהם קברים חצובים, בית בד מסורתי, ופריטים ארכיטקטוניים המשובצים בבתי היישוב ובבית התפילה הדרוזי, החלוה. הכרות עם האתרים האלה הם חלק מסיור שעושה נידאל בכפר. אפשר לשלב בביקור את הסיור המודרך, או סיור בשמורת הר מירון ובמעיינות הסמוכים לכפר, וכן לשלב ארוחה בסגנון דרוזי.
.



אוכל דרוזי בביתה שבחורפיש מארחת מקסימה חמה ולבבית אירחה אותנו בחום  דאגה לנו לאוכל כשר,חברי שאכלו מידיה אמרו שהאוכל טעים מלא ועשיר בטעמים מיוחדים.
חווית אירוח דרוזי בבית משפחה דרוזית בלב הכפר הדרוזי. איבתיסאם פארס מזמינה להתארח בביתה הפרטי, ללמוד על המסורת ההיסטוריה והבית הדרוזי ולהנות מחווית אירוח דרוזי בלתי נשכחת בבית משפחה דרוזית.



האוכל שאיבתיסאם מבשלת ומגישה לאורחיה הוא  דרוזי מסורתי, אוכל טעים להפליא שהיא למדה לבשל מאמא שלה ומסבתא שלה, כשישבה לידן בהיותה ילדה עם עיניים פעורות והתאהבה. אחרי שנישאה הבינה שהיא נמשכת לאוכל יותר משהיא נמשכת ללימודים, לקחה קורסים לבישול והפכה את הבישול למקצוע.וגם עוד מעט יקבלו אישור לכשרות וכולם יוכלו להנות מאוכל טעים וכשר..



מרכז מבקרים חדש בבית ג'אן - מעבדות ד''ר דבור
מרכז המבקרים מעבדות דר' דבור בבית ג'אן, גן עדן המשלב מסורת עתיקה ואת קדמת הטכנולוגיה. מוצרים מעולים, חליטות תה משובחות, והרבה ידע מניסיונו הרב של דר' זיאד דבור. מוצרי הקוסמטיקה הנרקחים במעבדות מצמחי מרפא, מכילים חומרים טבעיים בלבד. המקום פתוח למבקרים בכל ימות השבוע - ללא תשלום.



רוקמות התחרה



פגשנו גם את רוקמות התחרה מפגש מרתק בבית עתיק, עם נשים דרוזיות העוסקות ברקמה ובסריגה לפי מסורת עתיקת יומין, במהלך המפגש מתוודעים לנשים ולומדים על מעמד האשה בחברה הדרוזית.
וכך הן נפגשות ומנסות להיות עצמאיות ולמכור את עבודתיהם וכך להתפרנס בכבוד מבלי לצאת מחוץ לכפר.





תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה