להיות אמא של חיל!

הנה הגיע הרגע הגדול והמיוחד שהבן כבר לא תינוק ולא ילד . אלא בחור שעומד להיות חיל בצבא ישראל. ואם זה הבן הראשון שלך . בכלל התהיות והשאלות כל הזמן נשאלים בתוך הראש ואין לך את מי לשאול .

כל אמא  באשר היא שהבן שלה או הבת שלה לקראת גיוס. אני ממליצה לכם לקרוא את הספר המדהים של ליהיא לפיד.
כל השאלות שעולות במחשבות על ילד לפני גיוס.בספר תמצאו כמעט את כל התשובות.

הספר מתאר את שלבי הגיוס. הצו הראשון, יום המא"ה, מה צריך לשים בתיק לטירונות, הפרידה בבקו"ם, כמה מקום בארון צריך לפנות למדים, כמה זמן מותר לדבר בטלפון עם הטירון, מה ללבוש לטקס השבעה צבאי (לא לשכוח כובע), מה עושים בשטח, איך להתנהג כשהוא יוצא לשבת בבית, איך להתמודד עם שביזות יום א' (למרות שיומן המושגים כל כך סחי שאפילו לא כתוב בו את פירושה הפשוט של המילה), מתי מותר לבקר, איך מתמודדים עם בעיות בריאות, איך מתמודדים עם אובדן של כומתה (בחיי), איך זה מרגיש להיות אמא של חייל כשיש סמולנים שמדברים נגד צה"ל, ומה עושים אחרי שמשתחררים. זהו, קפסולת זמן של שלוש שנים עם קצת עודף בתוך 222 עמודים שאפשר לקרוא תוך כדי ארוחת ערב.





הספר הזה מוקדש לך - אתשעכשיו יש לך כל כך הרבה שאלות ודאגות
ברגע המרגש והמבלבל הזה שבו החיים משתנים ושבו גם את בעצם מתגייסת.
מה בדיוק יקרה ביום הגיוסמה אורזים בתיק כשהוא יוצא לשלושה שבועות בשטחמה אומרים לה כשהיא מצלצלת ונשמעת על סף שבירהאיזה אוכל מביאים לביקורלמי פונים כשהילד לא מרגיש טובומה התפקיד שלך?
ליהיא לפידאמא משופשפת של חייל משוחרראספה במיוחד בשבילך מידעטיפים ורעיונות ממפקדיםמחיילים ומחיילותמאמהות מנוסות ומהניסיון האישי שלהתמצאי כאן את כל העצות הקטנות והגדולות שיעזרו לך לצלוח את הצבא שלהם -
רק שיחזרו הביתה בשלום.
ליהיא לפיד היא עיתונאיתסופרת וצלמתליאור הוא החייל הראשון שלה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה