מה מחכה לכם בירושלים אטרקציות לחופש שעומד להסתיים!


יום שישי יצאנו אני ונכדי הקט נסענו באוטובוס לירושליםשזה חוויה בפני עצמה.הגענו לירושלים עלינו לרכבת . והמשכנו לכיוון נחלת שבעה. הגענו למוזיאון המוסיקה וגילינו כל מיני כלי נגינה עתיקים וגם התנסנו  בכלי נגינה שונים. ועברנו בן החדרים. ובכל אולם  כלי  נגינה מכל מיני עמים . חדר של עולי תימן. חדר של עולי אפריקה ועוד כל מיני חדרי מוסיקה, משם המשכנו לאייסלנד אולם הקרח הכי גדול בארץ. תענוג אמיתי בחיי מכל החום הזה בחוץ ממש לא רציתי לחזור הביתה. אני ניסיתי לעלות להחליק לא צלחתי את הניסיון. אבל הבן שלי הגדול החליק ולקח את נכדי לכמה סיבובים הם כל כך נהנו שלא רצו לחזור הביתה. את מעלית הזמן לא הספקנו אבל פעם הייתי עם בני לפני כמה שנים. וזו היתה חוויה מקסימה. יושבים בכסאות ועוברים במעלית הזמן ממש מרגישים כאילו אנחנו יורדים קומה כמו במעלית. החיזיון ממש מרהיב ממליצה בחום.












חוויה תיאטרלית לכל המשפחה
קיץ 2018 במוזיאון המוזיקה העברי בירושלים

יולי-אוגוסט, בין השעות 09:30-20:00 חמישי עד 21:00 שישי עד 14:00

סיורים מוזיקליים לילדים ולהורים מידי יום * דמויות מהגלויות השונות בהקשר מוזיקלי * סיורים מוזיקליים ב-7 חללי המוזיאון * פעילות משחקית אינטראקטיביים * התנסות בכלי נגינה מגוונים וייחודיים * סיור וירטואלי בבית המקדש - גולת הכותרת של  המוזיאון - בעזרת משקפי מציאות מדומה (VR)
לרגל חודשי הקיץ הוארכו שעות פתיחת המוזיאון בסופי שבוע
  יום ה' 09:30-21:00 - יום ו 09:30-14:00
במהלך חודשי הקיץ, יולי אוגוסט, מזמין אתכם מוזיאון המוזיקה העברי בירושלים, הקטנים והגדולים, לפעילות ייחודית הרחק מהחום המעיק.
בכל יום יתקיימו במוזיאון סיורים מוזיקליים לכל המשפחה בשילוב תלבושות ודמויות היישר מארצות הגלות. בנוסף יוכלו המבקרים להנות מהדגמות בכ-250 כלי נגינה נדירים וייחודיים שהגיעו מהתפוצות ומוצגים במוזיאון, שירים, ניגונים וסיפורים מרתקים.
המבקרים מוזמנים גם לסיורים העצמאיים בעזרת 'סבא לוי', המדריך הוירטואלי מלווה את מבקרי המוזיאון. את סבא לוי יוכלו המבקרים להכיר באמצעות הטאבלט הניתן בכניסה למוזיאון איתו מסיירים המבקרים בחללי המוזיאון ומוזמנים להצטרף למשחקים האינטראקטיביים הקיימים בכל חלל לדוגמה: בחלל מרכז אסיה: מוזמנים המבקרים להשתתף במשחק אינטראקטיבי בסגנון 'גיטר הירו' ולהנות מהתנסות בכלי נגינה עתיקים כמו זורנה כורדית, זארב פרסי, רובאב בוכרי, פאנדור קווקזי ועוד.  (טאבלט לילד מגיל 10 ומעלה בלבד)
בחלל המוקדש למסורת המרוקאית ולהשפעות ספרדיות – מרוקו אנדלוסיה – יהנו מהבקרים מסרטון המציג את התרבות המקומית וכלי הנגינה הייחודיים לאזור זה ולהצטרף למשחק אינטראקטיבי המבוסס על "סיימונס" משחק זכרון.
בחלל המאפיין מוזיקה מאזור עיראק סוריה מצרים והודו ימצאו המבקרים ברקוד שיזמין אותם להצטרף למשחק טריוויה אינטראקטיבי העוסק בסגנון המוסיקלי הייחודי לארצות אלו.
בחלל המוקדש לשירה והמוזיקה של ארצות אירופה ואשכנז מוצג ספר דיגיטלי ענק המעניק חוויה ייחודית ופרטים על דמויות מפתח שהשפיעו על המוסיקה היהודית וגם סרט בהנחיית 'סבא לוי'.
בחלל ארצות הבלקן מוזמנים המבקרים לבדוק את מיומנותם בכלי נשיפה אופייניים לאזור ע"י משחק תחרותי אינטראקטיבי ולהינות מתצוגה מרהיבה הכוללת בוזוקי, קאנון, מנדולינה וצלילי טברנה שמחים.
רוצים להיות אקטיבים ולנגן בעצמכם? בואו להתנסות בכלי הקשה אלקטרוניים, הכרת כלי הנגינה אפריקאים כמו פעמון דון דון, תוף גינאה, נבל אתיופי שופרות תימנים ועוד בחלל אפריקה ותימן.
ובגולת הכותרת של המוזיאון, החלל העברי, המוקדש לקיבוץ הגלויות ולעבר המוסיקלי המיוחד של ארץ ישראל וירושלים, יוכלו ליהנות המבקרים מסיור בדגם בית המקדש הוירטואלי באמצעות משקפי מציאות מדומה (במוזיאון 16 עמדות) מה שהופך את הביקור במוזיאון לחוויה מרגשת וייחודית. במהלך הסיור ילמדו המשתתפים על הסגנונות מוזיקליים שונים אשר השפיעו על המוזיקה והשירה שהיו נהוגים בתפוצות בהם חי העם היהודי.

מוזיאון המוזיקה העברי – רחוב יואל משה סולומון 10 נחלת שבעה.
מחירים: רגיל – 50 ₪ אזרח ותיק/ ילד מגיל 5 ומעלה – 40 ₪
 סטודנט 35 ₪ חייל 30 ₪
לפרטים נוספים ותיאום הגעה מראש בלבד בטלפון 02-5406505


'אייסלנד'

החלקה על הקרח לכל המשפחה ב'ארנה' בירושלים
8.7.2018  עד 31.8.2018
א'-ה' בין השעות 09:00-22:00 ובימי שישי בין 09:00-15:00

הטמפרטורות מטפסות מיום ליום, החום הופך מעיק והגרוע מכל עדיין לפנינו...אז אם גם אתם מחפשים פתרונות יצירתיים לצנן את הגוף קבלו את האייסלנד.
החל מה-8.7.2018 מזמינה חב' אריאל זו השנה השנייה את הקהל הרחב לפעילות הכי צוננת בארץ - מתחם החלקה על הקרח - 'אייסלנד' - באיצטדיון ארנה בירושלים המארח במהלך השנה מופעים, משחקי כדורסל של הפועל ירושלים, אירועי ספורט תחרותיים, כנסים ועוד.
מתחם 'אייסלנד', שהובא במיוחד מאוסטריה בהשקעה של מיליון יורו, הינו הגדול והחדיש ביותר בארץ. המתחם משתרע על שטח של כ-1800 מ"ר, מצויד במשטח החלקה מקצועי ברמה גבוהה ובסטנדרטים בינלאומיים, מאובזר בציוד חדיש, עשוי קרח אמיתי המציע חוויית בילוי והנאה לטווח רחב של גילאים מגיל 5 ואילך.
לטובת הגיל הרך הובאו השנה ל'אייסלנד' לראשונה בובות בצורת פילים המאפשרים לשני ילדים לשבת יחד ולהחליק כאשר אחד ההורים מנווט מאחורה. זאת בנוסף לבובות כלבי הים והפינגווינים.
כמו כן, לרשות המבקרים יעמוד צוות הדרכה מקצועי ומיומן ובנוסף, השנה נרכשו עשרות זוגות של נעליים מותאמות להחלקה על מנת לעמוד בביקוש הרב.
ציון תורג'מן מנכ"ל חברת אריאל: "אנו בטוחים כי גם השנה תמשוך אטרקציית 'אייסלנד' החדישה אלפי משפחות המגיעות מכל רחבי הארץ ליהנות מהחלקה על הקרח במתחם חדיש ומאובזר במיטב הציוד המקצועי המבטיח חווייה מהנה לגדולים ולקטנים.
אני חייב לציין שגם מי שלא יודע ממש להחליק מוזמן להגיע וללמוד בעזרת צוות מדריכים מנוסה שיעמוד לרשותם במקום. לשמחתי הצלחנו השנה לאפשר כניסה במחיר עלות. ילדים עד גיל 18 משלמים רק 30 ₪ ונהנים מהחלקה מודרכת, נעליים תואמות במתחם שהוא בסטנדרטים אולימפיים. ילדים קטנים צעירים ומבוגרים, חובבים ומחליקים מקצועיים מוזמנים להגיע לארנה בירושלים וליהנות מבילוי איכותי".

עלות: 30 ₪ מגיל 5 עד 18 / 40 ₪ מגיל 18
ההחלקה הינה 45 דקות ומגיל 5 ומעלה. אין מכירת כרטיסים מוקדמת.
השנה רכישת הכרטיסים היא רק בקופות הארנה (אין מכירה מוקדמת. מכירה רק במקום ובימי פעילות) והמתחם הינו נגיש
כניסה אחרונה בשעה 21:00
טל׳ קופות: 02-6424040 (טלפון פעיל החל מתחילת הפרויקט).
בין התאריכים23.7-26.7.18  (במשך ארבעה ימים בלבד) תערך פעילות נפרדת בין בנים ובנות בשעות הפעילות / הכניסה במועדים אלו פתוחה לקהל הרחב תוך שמירה על ההפרדה
ניתן לרכוש עזרים להחלקה על בסיס מקום פנוי בעלות של 5 ₪ בלבד.



מעלית הזמן



ארבעת המיצגים הפועלים במעלית הזמן בירושלים:

מעלית הזמן מיצג חוויתי העושה סדר בהיסטוריה הארוכה והמורכבת של העיר ירושלים. המיצג הדו מימדי, לוקח את הצופה 3,000 שנה אחורה, למסע מרתק בזמן אל מעמקי האדמה של העיר ירושלים, החל מימי בית ראשון דרך בית שני, חיי ישו ומוחמד, כובשי העיר, שחרור הכותל במלחמת ששת הימים ועד לימים אלו. בירושלים של פעם נפגש הצופה פנים אל פנים עם מלכי ישראל לאורך ההיסטוריה - שלמה המלך, ירמיהו המלך, צדקיהו המלך ואחרים, לומד על התקופות השונות, זאת בשילוב צלילים ומראות מרגשים באמצעות חיישנים הגורמים לצופה לחוש כאילו ירד אל מעמקי ההיסטוריה של ירושלים והפך להיות חלק ממנה. לקינוח לוקח חיים טופול את הצופה יחד איתו לרחף מעל העיר ולחזות בירושלים העכשווית עם כל החידושים בה כפי שאנו מכירים אותה כיום.
בין השחקנים המשתתפים במיצג: חיים טופול, דביר בנדק, צחי נוי, עמי סמולרצ'יק ונוספים.
אורך: 30 דקות מוקרן במספר שפות: עברית, אנגלית, רוסית, צרפתית, ספרדית, גרמנית, איטלקית וסינית מנדרינית.

אני ירושליםבמיצג דו מימדי זה מוזמן הצופה ליהנות ולחוות את הצלילים והריחות של העיר ירושלים, לקפוץ לרכבת הקלה, ליהנות מסיור בשוק מחנה יהודה, לצפות בעיר מלמעלה, ללמוד על ההיסטוריה של ירושלים ופסיפס האנשים והתרבויות הפועלים בה ולהכיר עולם שלם של תרבות, מחול, מדיה, תפילה, קדושה ורגש באמצעים טכנולוגיים חדשניים ופורצי דרך. 'אני ירושלים' הוא מופע מולטימדיה מיוחד המחבר כל אחד לירושלים הפרטית שלו במטרה להראות לכולם שירושלים היא של כולם. בהפקת המופע משתתפים יפתח קליין שמלווה את הצופים במסע, ולהקת המחול של עדו תדמור.  אורך: 25 דקות
שפות : טקסט פותח באנגלית ועברית, במהלך המופע טקסטים כתובים באנגלית, עברית וערבית וקטעי קריינות בעברית ואנגלית עם כתוביות בהתאם.

מסע ביקום – מכדור הארץ אל קצות הגלקסיה בתלת מימד, מזמין את המבקרים לראות מקרוב את הרגע בו נוצר היקום – המפץ הגדול וליהנות מסיור וירטואלי במערכת השמש, סביב כדור הארץ, הירח והפלנטות השכנות. במהלך המיצג, צופים המבקרים בכוכב שביט הטס ממש מול עיניהם, מרגישים את רוחות השמש הנושבות, וצופים באסטרואיד שינחת ממש לידם. המיצג מסתיים בהמחשה ייחודית מהו גודלו של כדור הארץ ביחס לשאר היקום ומהו גודלו של גוף האדם ביחס לחלקיקים המרכיבים אותו.  אורך:  20 דקות שפות: עברית  (אין אפשרות לכסאות נייחים)

קפסולת העתיד - מסע בגוף האדם בתלת מימד. מתי ראיתם מה קורה באוזן, במוח בשרירים או בריאות? המיצג חושף את סודותיה של המכונה המשוכללת ביותר ביקום, גוף האדם. כיצד אנו נושמים? איך אנו קולטים מידע? איך אנו מעכלים? איך אנו נראים מבפנים? את התשובות לכל השאלות האלו ועוד תוכלו למצוא במיצג הדמיות תלת מימדיות מרהיבות ומדויקות בעזרת 'אינפו' קפסולה – רובוטית עתידנית המנחה את המסע ומספקת נקודת מבט ייחודית משלה על הנעשה בגופנו. אורך: 25 דקות.  שפות: עברית וערבית. (אין אפשרות לכסאות נייחים)


מעלית הזמן בירושלים – יצחק קריב 6 שד' ממילא ירושלים
שעות פתיחה במהלך חודש יולי: ימים א-ה 10:00-17:20 שישי – 10:00-14:00
שעות פתיחה במהלך חודש אוגוסט -  א'-ה' 10:00-22:00 מיצג אחרון ב-21:20
ובימי שישי מ-10:00-14:00 סגור בשבתות
הכניסה מותרת מגיל 5 /חובה לתאם מראש את מועד וסוג המיצג .
עלות: 54 ₪ ברכישת כרטיס בקופת האתר. 46 ₪  לרוכשים דרך האתר.
הנחות לתושב ירושלמי/חיילים/סטודנטים
לפרטים נוספים והזמנות: 02-6248381 או באתר www.time-elevator.co.il






תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה