לחשוב עם הידיים ארועי פסח במוזאון המדע בירושלים

מכונות וחיוכים
אירועי פסח במוזיאון המדע בירושלים יעמדו השנה בסימן 'לחשוב עם הידיים'  ויציעו תערוכה אינטראקטיבית משעשעת במיוחד,  מופעים והדגמות, סדנאות בניה והתנסויות אינטראקטיביות ועוד.

  • תערוכת "מכונות וחיוכים", רטרוספקטיבה לכבודו של  דידי ורדי, בכיר וותיק המֵיְיקֶרִים בישראל, ובה עשרות רבות של מכונות מצחיקות ומשעשעות, מכונות ללא תכלית מחומרים זמינים או ממוחזרים ושדרכן ניתן ללמוד מנגנונים ותופעות פיזיקליות שונות.


  • מופע אקרובטי של תיאטרון מסתורין בשיתוף הקהל


  • רחוב סומסום-מגלים סקרנות! רחוב סומסום והדמויות האהובות מתארחים במוזיאון המדע בירושלים. מגוון פעילויות מהנות לכל בני המשפחה ביניהן: ביקור בסט הסדרה, סלפי-סומסום, סיור עצמאי למשפחות, משימות אתגר ועוד.


  • החל מה30.3.15 והכל כלול בכרטיס אחד!


תערוכת "מכונות וחיוכים":
דידי ורדי, ותיק המייקרים בישראל, חוגג 30 שנות יצירה ופעילות במוזיאון המדע ע"ש בלומפילד ירושלים עם תערוכה חדשה, רטרוספקטיבה ובה עשרות רבות של מוצגים פעילים ומחייכים, מוצגים שחושפים את המנגנונים המכניים שמאחורי הפעלתם, מוצגים שעשויים מחומרים פשוטים, זמינים וממוחזרים. מוצגים הומוריסטיים שמעוררים צחוק וסקרנות, ומעודדים לחקור, לבדוק וליצור.
בתערוכה עשרות רבות של מוצגים ביניהם מכונה שמסובבות צלחות סיניות ללא הפסקה, יו-יו ענקי, מכונת כדורים, אופניים מנגנים, אופניים הולכים, מכונת בועות סבון ענק  ועוד. 

לצד התערוכה יוצעו מגוון של פעילויות לכל בני המשפחה ברוח של עשייה, יצירה והנאה:


סדנת בנייה
סדנת בנייה והתנסות 'אוטומטה' (מתנה לכל משתתף!): ברוח תנועת MAKE העולמית. בסדנא ילדים והורים יתנסו באפשרויות השונות לבניית מנגנונים, מחומרים פשוטים וזמינים.  


סביבת בנייה והתנסות  אינטראקטיבית
קיר גולות  'גיל-גולה'– קיר  עץ גדול ממדים ומודולרי עם מאות חורים אשר מתפרס על פני מטרים רבים. בעזרת חלקי עץ , שיפודי עץ, לוחות, גולות ושאר אביזרים פשוטים בונים קיר של מסלולי גולות. חוויה לעבודה עצמית ומשפחתית ואף קבוצתית. תוך כדי בניה ומשחק לומדים חוקים פיזיקליים שונים.




סביבת בנייה והתנסות  אינטראקטיבית
קיר גולות  'גיל-גולה'– קיר  עץ גדול ממדים ומודולרי עם מאות חורים אשר מתפרס על פני מטרים רבים. בעזרת חלקי עץ , שיפודי עץ, לוחות, גולות ושאר אביזרים פשוטים בונים קיר של מסלולי גולות. חוויה לעבודה עצמית ומשפחתית ואף קבוצתית. תוך כדי בניה ומשחק לומדים חוקים פיזיקליים שונים.


הדגמה משעשעת:  מרוץ כלי עבודה
מבית היוצר של דידי ורדי, מרוץ משעשע ומפתיע של כלי עבודה ששינו את ייעודם.    


הדגמת מכונת 'רוב גולדברג'
בחול המועד פסח, תתקיים הדגמה של מכונה משעשעת, מכונת 'רוב גולדברג'. מכונה שמדגימה 30 פעולות שונות בפיסיקה שכל ייעודה הוא ...לחתוך נייר טואלט.


מופע אקרובטי בשיתוף הקהל
מופע של תיאטרון מסתורין - המכונה האנושית: מופע אקרובטיקה של קבוצת מסתורין הירושלמית, מופע שחושף את סודות שיווי המשקל והאיזון: שלושה בופונאים מנסים לבנות מכונה בהשראת המכונות של דידי מתוך חפצים שונים. כל אחד מהם סבור שהוא יודע מה היא הדרך הנכונה לבנות את המכונה. תוך כדי ריצות, קפיצות ומשיכות הדמויות מגלות לפתע שהן מצליחות "להתחבר" וליצור "מכונה אנושית" מאוזנת. סקרנותם גורמת להם לנסות עוד ועוד דרכים לחיבור אשר הן בעצם תרגילי אקרובאטיקה שונים (ללא תשלום נוסף).


סרט טבע בתלת ממד
מעוף החיים: סרט טבע מרהיב בתלת ממד מבית היוצר של דיסני Nature. חגיגה צבעונית מופלאה שמזמינה את הצופים לעוף עם פרפרים, דבורים, עטלפים וציפורים, מפרח לפרח ולהאביק ביחד איתם פרחים מרהיבים שצומחים באזורים שונים ובתנאים מגוונים ברחבי העולם. בסרט צילומים מקרוב ובטכניקות ייחודיות שחושפים בפנינו את היצירתיות המדהימה שבטבע ושיטות הפיתוי של הפרחים, שזקוקים למעופפים על מנת להתרבות. לסרט קריינות בעברית. (בתשלום נוסף 10 ₪ ).

בלעדי במוזיאון המדע : רחוב סומסום 2015- מגלים סקרנות!
העונה החדשה  של התוכנית המצליחה "רחוב סומסום" נכתבה בייעוץ מדעי של מוזיאון המדע בירושלים וכל פרקיה צולמו בין כתלי המוזיאון. מוזיאון המדע בירושלים מציע למבקריו מגוון פעילויות, סיורים ומשימות ממותגות סומסום בליווי הבובות האהובות, שיתקיימו במתחם בו צולמה העונה החדשה. כגון: ביקור בסט הצילומים של רחוב סומסום, סלפי-סומסום עם הדמויות האהובות של הבובות, סיור בין המוצגים האהובים שצולמו בפרקי העונה החדשה.  משימות אתגר ב'מפעל החול'  ועוד.
מחירים:

ילדים עד גיל 5 – חינם

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה