על דמקרטיה ועל הסכסכוך הישראלי ערבי !

 למי הובטחה הארץ המובטחת? מאת אברהם ציון



זהו ספר חדשני המבוסס על מחקר בן עשרות שנים, שכתיבתו בלבד ארכה כמעט 5 שנים, המוכיח כי על פי המשפט הבינלאומי, אין לפלסטינים כל זכויות לאומיות מערבה לנהר הירדן, ובכלל זה ביהודה שומרון וחבל עזה או בירושלים המזרחית


בימים קשים אלה כאשר ישראל נלחמת בכמה חזיתות גם במישור התודעתי, גם במישור המשפטי, בפני בית הדין הבינלאומי בהאג, וגם במישור הצבאי באויר בים וביבשה, אין ספק שזהו ספר שבא בעיתו בבחינת מורה נבוכים לכל הספקנים ואויבי ישראל המציג בפניהם משנה סדורה בת למעלה מ- 500 עמודים המוכיחה כי ישראל נלחמת היום על זכותה להתקיים בביתה שלה וזאת על פי המשפט הבינלאומי, אותו משפט ששופטי בית הדין הבינלאומי בהאג אמורים לפסוק על פיו.

ספר חדשני זה הוא הראשון מסוגו המעמיד את הזכויות הלאומיות של הערבים הפלסטינים אל מול אלו של העם היהודי ביחס לפלשתינה – א"י המנדטורית.  פרופ' אברהם ציון, מומחה לסבסוך הישראלי- ערבי וחוקר במשפט בין לאומי, בדק ובחן מאות רבות של מסמכים של הקבינט הבריטי ושל משרדי החוץ והמושבות של בריטניה וכן  האמנות הבינלאומיות שדנו בנושא, ומגיע למסקנות מדהימות וחדשניות באופיין. מתברר שהקהילה הבינלאומית אינה יודעת כיצד להתמודד עם ממצאים אלה ולכן היא מתעלמת מהם לחלוטין כאילו מעולם לא באו לעולם.
המחקר התגבש בשנים 2015-16, בהן שהה אברהם ציון כפרופסור אורח בבית הספר למשפטים באוניברסיטת סטנדפורד. המחקר עצום בהיקפו ופותח בחזונו של הרצל בשנת 1896, משם הוא מתקדם אל עבר הצהרת בלפור שניתנה בשנת 1917, החלטת סן רמו, המנדט הבריטי ועד הספר הלבן של מלקולם מקדונלד שפורסם בשנת 1939. הספר עשיר בציטוטים מהמקורות, ובפירוט הסעיפים מההסכמים השונים אותם מנתח ומסביר פרופ' ציון בשפה קולחת וברורה. הספר גם כולל מפות וציטוטים מתקופת המקרא על פיהן נקבעו וגובשו, בכוונת מכוון, גבולות פלשתינה – א"י המנדטורית.

 פרופ' אברהם ציון הוא פרופסור אמריטוס באוניברסיטת אריאל, שם עמד בראש המרכז למשפט ותקשורת במשך למעלה מעשר שנים. הוא בוגר האוניברסיטה העברית ואת תואר הדוקטור העניקה לו אוניברסיטת קיימברידג'. בעברו כיהן כסגן פרקליט המדינה. הוא רכש את מומחיותו בסכסוך הישראלי – ערבי לאחר עשרות שנות מחקרים, מאמרים והרצאות.

לרכישה ליחצן כאן


דמוקרטיה במצוקה מאת חיים פדידה



  • מה קורה לדמוקרטיה הישראלית, מדוע משבר רודף משבר?
    החלטות מיעוט בנושאים חשובים התקבלו בכנסת. איך זה קרה לנו?
    רמה נמוכה של חברי כנסת רבים. הזהו עם הספר ששולט ב-22% מפרסי נובל?
    דמוקרטיה במצוקה עוסק בדמ
    וקרטיה בכלל ובישראלית בפרט. בו ניתוח של מצב השלטון בישראל בראייה עמוקה, מפוכחת. הוא מצביע על כשלים מובנים בשיטה שאינם פתירים, אך מציע גם קרן אור: פתרון לוגי המתבקש מכל אלה: דמוקרטיית הריבון. פתרון מפתיע, המיועד לכל מושבות האדם באשר הן.
    הספר מוביל למסקנה הכרחית שדמוקרטיה היא ערך עליון, קו מכונן, ועם זאת מעיין מחדש בערך דמוקרטיה.
    ספר זה חשוב לכל אדם בכל מקום וזמן. כן, גם לרוסי ברוסיה ולסיני בסין. כי כן מדובר ברוח הספר, בתרגום המנטאלי שלו במרחב ובזמן מישראלית לאמריקאית, ליפנית, לסינית ולהודית, לתרגום המנטאלי שלו משנת 2024 לשנים עתידיות. ולמה הספר חשוב לכל אדם? כי הוא מטיף לחרות האישית והפוליטית של האדם, לשליטתו בגורלו הוא וצאצאיו לעד. להקנות לכל אדם את זקיפות הקומה הנדרשת לקום ולטעון: השלטון עובד למעננו! רק דמוקרטיה! רוב-עם לכל החלטה! זו, האחרונה, תהיה סיסמת הספר לאורך הדרך.

  • חיים פדידה מספר על עצמו!

    "שמי חיים פדידה, יליד 1954 מהרי האטלס שבמרוקו. איש מחשבים וחשיבה. עליתי ארצה כילד בשנת 1962 וגיליתי עולם שונה, פרדיגמות חדשות. ובכלל, מדוע יש עולם?
    עקבתי גם אחר הפוליטיקה הישראלית וסביבתה: מפלגות, ח”כים, ממשלות, משטר וממשל. מצאתי דמוקרטיה אכולת סתירות, חסרת היגיון. למעשה אינה ממלאת את תפקידה כלל ועיקר. היא מגמגמת, כושלת, מקרטעת. דמוקרטיה במצוקה.
    עסקתי בניתוח ממצאים ופיתוח פתרונות, וכך גם בספר זה: הממצאים הם תעלולי הפוליטיקה העולמית בכלל והישראלית בפרט. כך הכשלים, הזיגזגים והצליעה. אפשר היה להבחין בתבנית החוזרת על עצמה בכל התופעות, בכל הכשלים. היא מקור הכאוס הזה. מכאן הדרך לשיטת דמוקרטיה ייחודית שאין דומה לה. שיטה הפותרת את הבעיות הנוכחיות באופן ישיר, ויותר מכך: היא כוללת יכולת מובנית לפתור גם בעיות עתידיות שטרם התעוררו.
    השתדלתי להימנע משפה יבשה, לקצר, לדבר ישירות אך בלי לוותר על דיוק. שכרי המבוקש הוא שפתרון זה יהיה מונח על המדף, רלוונטי מיום ליום עד שתבוא שעת כושר ליישומו. לא רק בישראל. בכל מקום."

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה