פורים בגן הבוטני!

איך יודעים שבא אביב? מסתכלים סביב סביב ואם  רואים שנעלמו המעילים והכל פורח מסביב. אז יודעים שכאן אביב. אני מזמינה אתכם ליום כיף  ולראות את הפריחה התחדשת בגן הבוטני. וגם מחכות לכם הפתעות רבות בפורים . ממליצה לכם להגיע ולהנות מסוד הגן הנעלם. כי יש שם המון מקומות וסודות לגלות כי בכל פינה תכירו עולם חדש.


 פורים לכל המשפחה

בגן הבוטני בירושלים

 

צמחים מתחפשים

 

חמישי עד ראשון 17-19.3.2022 בשעות 9:00-14:00

 

סיור בעקבות צמחים מתחפשים * סדנת הכנת תחפושות בהשראת צמחים * תחרות תחפושות נושאת פרסים * סיור ברכבת הפרחים בגן * סיור בחממה הטרופית ועוד

 

הפעילות כלולה במחיר הכניסה







 

פעם בשנה אנו נהנים מחג שכולו תחפושות צבעוניות יצירתיות ומקוריות אבל מסתבר כי ישנם צמחים בטבע שעבורם פורים נמשך כל השנה. צמחים מתחפשים מסיבות שונות כמו תחרות, הצורך לשרוד, למשוך חרקים להאבקה ועוד.

במהלך חג פורים, בין ה17 ועד ה-19 במרץ, מזמין הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם ירושלים את ההורים והילדים עם כל בני המשפחה לצאת לחגיגת פורים ייחודית בטבע באווירה ירוקה במיוחד ולהנות משפע פעילויות.

קהל המבקרים בגן מוזמן להכיר את מגוון הצמחים המתחפשים: צמח הליטופס שבעזרת הדמיון שלו לאבנים מצליח להסתוות בטבע, הלוף שמתחפש לבשר רקוב כדי למשוך זבובים ועוד.

להלן הפעילויות:


סיור צמחים מתחפשים כל שעה עגולה 10:00-14:00 (סיור אחרון יוצא ב14:00) כל המשפחה מוזמנת להכיר צמחים כמו הספלול הענק שמתחפש לבשר מרקיב ומסריח כדי למשוך זבובים, הליטופס שבעזרת הדמיון שלו לאבנים מצליח להסתוות בטבע ועוד מגוון צמחים המתחפשים מסיבות רבות ומשונות.

*מגיל 4 ומעלה.





סדנת הכנת תחפושות בהשראת צמחים - לאחר המפגש עם הצמחים המחופשים ברחבי הגן יוכלו הילדים וההורים להתחפש בעצמם לפרח שאהבו במיוחד. בסדנת הכנת תחפושות ובעזרת צוות המדריכים במקום יחכו לכם כל החומרים להם אתם זקוקים כדי להתחפש לפרח שמתחפש למישהו אחר.

מגיל 5 ומעלה  

 

סיור בחממה הטרופית (10:00-14:00) פנינת יופי טבעית בה ניתן לגעת, להריח ולפעמים אפילו לטעום את הצמחים ופירותיהם. בחממה הטרופית כ-300 מיני צמחים שונים ומיוחדים בעלי צורות, צבעים ושימושים שונים ביניהם צמחים בסכנת הכחדה, עצי בננה מרהיבים, שיחי קפה, סחלבים וקקטוסים. החממה מחולקת לשני אזורים: הראשון הגדול הוא אזור ג'ונגל טרופי, בעוד החלק השני הוא אזור המדברי; שניהם מאופיינים בצמחייה עשירה המותאמת להם ומדגימה סביבות אקולוגיות מגוונות.

* הסיור מיועד לכל המשפחה ונגיש לעגלות וכיסאות גלגלים

 

סיור ברכבת הפרחים בגן - כל שעה עגולה 10:00-14:00 - לוקח את קהל המבקרים לטיול בין חלקות הגן השונות בהן בעל מגוון עצום של פרחים, עצים ועוד 7000 מינים וזנים של צמחים שונים מהעולם, המוצגים בשש חלקות גיאוגרפיות (אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה, דרום-מערב ומרכז אסיה והים התיכון).

* מתאים לגיל 2 ומעלה (הרכבת לא פועלת בשבת)

 

פעילות פורים כלולה במחיר הכניסה

17-19.3.2022 בשעות 10:00-14:00

עלות:

  40 ₪  ילד/מבוגר, חייל/סטודנט/גמלאי 25 ₪

ילד ירושלמי עד גיל 18 חינם בהצגת ת.ז.  מנויים: חינם

 

הגן פתוח בכל יום:

ראשון עד חמישי 9:00-17:00, שישי 9:00-15:00 שבת 09:00-17:00

בווייז  - "חניון המבקרים בגן הבוטני גבעת רם"

לפרטים נוספים: הגן הבוטני האוניברסיטאי טל. 02-6794012 ובאתר  https://www.botanic.co.il/

 

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם הוא פנינה של טבע בלב ירושלים. הגן פועל כמרכז חינוכי, גנני ומחקרי ומכיל אוסף מגוון של צמחים מכל העולם בתצוגה גיאוגרפית. הגן הוא מוקד לבילוי, לתיירות ולאירועי תרבות כמו גם מרכז לחינוך, הדרכה ומחקר. זהו הגן הבוטני הגדול בישראל, שטחו משתרע על פני 120 דונם, ובו אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזרח התיכון. בגן גדלים יותר מ-7,000 מינים וזנים של צמחים שונים מהעולם, המוצגים בשש חלקות גיאוגרפיות (אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה, דרום-מערב ומרכז אסיה והים התיכון). חלקות הגן מדמות את נופי הצומח של כל אזור ומציגות מראות מרהיבים וריחות לאורך כל השנה.

 

 

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה