מרוץ הרי הגעש השביעי בגולן צאו לדרך!


אביב ריצות השטח, יפתח במרוץ הרי הגעש בגולן של חברת מרתון ישראל שהפך לאחד ממרוצי השטח המיוחדים והמאתגרים בארץ, בשל מסלוליו שנבנו בקפידה ועוברים בשטחי אש ובשמורות טבע שנפתחות באופן חד פעמי לטובת המרוץ * במרוץ השנה ארבעה מקצים 32 ק"מ, 14 ק"מ תחרותי, 14 ק"מ הליכה ע"ש רס"ן חגי בו ארי ז"ל ומקצה עממי ע"ש ארז לבנון ז"ל.

מתי יצא לכם לרוץ על הרי געש ולהנות מהנוף הפראי של הגולן הירוק?






רמת הגולן מאופיינת בזכות פעילות געשית ענפה לאורך 5 מיליון השנים האחרונות. כתוצאה מכך, מכוסה הגולן בשכבת בזלת והרי הגעש שהיו עד לפני 100,000 שנה פעילים, נחשבים כיום לרדומים (נקווה שכך ימשיכו להיות גם בעתיד). הגולן הוא חלק מגוש געשי אדיר. גבולו הצפוני הוא החרמון ובדרום נהר הירמוך. בתווך קו התילים הגעשיים, יתקיים מרוץ אתגרי בו יתגלו לועות רדומים, תופעות טבע מרתקות ותצפיות נוף מרהיבות, מטעים, כרמים, חקלאות מתקדמת לצד אתרים ונקודות ציון היסטוריות, חוות הטורבינות, מאגרי המים, בעלי חיים ונופים מרהיבים שיספקו חוויה עוצרת נשימה למשתתפים.

מקצה ה-32 ק"מ יעבור דרך חמש פסגות אליהן יעפילו הרצים, בטיפוס מצטבר של כ-1000 מ',  רצוף מרחבים, מרבדים ירוקים עד קו האופק ומבחן אחד גדול לנחישות ולכוח הרצון. לצד המסלול המלא מתקיים מסלול של 14 ק"מ מאתגרים לא פחות, שייקח את הרצים למסע שאין שני לו. לראשונה השנה התווסף מקצה מאתגר של 14 ק"מ טיפס בהליכה העובר בנופים הפראיים והיפיפיים של הגולן הפורח, ע"ש רס"ן חגי בן ארי ז"ל בן נוב. ומקצה 3.5 ק"מ עממי למשפחות וילדים ע"ש ארז לבנון.

בסיס האם של מרוץ הרי הגעש, הוא קיבוץ מרום גולן שהוקם ביולי 1967 והיה היישוב הישראלי הראשון שהוקם ברמת הגולן לאחר מלחמת ששת הימים, מעל מאגר בנטל עם תצפית מדהימה שהפכה ללוקיישן לכל עם ישראל בכל עונת השנה והוא גם ישמש כמתחם הסיום של המרוץ.





במרוץ הרי הגעש בגולן שותפים יחד עם מרתון ישראל, מועצה אזורית גולן, תיירות מרום גולן, רט"ג, מרכז הפועל, משרד התרבות והספורט, אנלייט, מי עדן ויקב רמת הגולן.

"מרוץ הרי הגעש מבחינתנו הוא מרוץ ייחודי במיוחד, הזדמנות נדירה שניתנת לרצות ולרצים להנות ממסלול מאתגר, בשמורות טבע שביומיום אין אליהן כניסה של בני אנוש, שטחי אש ונופים עוצרי נשימה בעונה הכי יפה בשנה כשהגולן מתעורר מתרדמת החורף. המרוץ משלב בין טבע, תיירות וחווית ריצה מיוחדת, המקצים מתאימים למקצוענים שבקהילה מחד ולמשפחות שמחפשות חוויה ספורטיבית אחרת", ציין עופר פדן, מנכ"ל ובעל חברת מרתון ישראל.

חיים רוקח ראש המועצה האזורית גולן: "נפש בריאה בגוף בריא, הם לא רק סיסמה אצלנו. הריצה בנופים הנפלאים של הגולן היא חוויה מיוחדת. אין כמו נופי הגולן ואין כמו לרוץ באוויר הצח של הגולן! אני מזמין את באי המרוץ ובני משפחתם, להגיע לגולן ולשלב נופש מהנה, לצד המרוץ. אתם תגיעו בתקופת שיא הפריחה ובמזג אוויר מושלם. זה הזמן לביקור בגולן!"

המרוץ יתקיים ביום שישי, 8.4.22, הזנקה ראשונה בשעה 7:00 בבוקר

הרשמה ופרטים מלאים באתר מרתון ישראל :  מרוץ הרי הגעש  - הרשמה    

 

קרדיט לצילום – באדיבות ארכיון מרתון ישראל

 


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה