תסמונת שלפוחית השתן הכאובה

 מאז ה-7 באוקטובר חל גידול של למעלה מ-40% בנשים הסובלות מתסמונות המתפרצות עקב מצבים של סטרס ביניהן תסמונת השלפוחית הכאובה.

מדובר באלפי נשים שמתמודדות עם כאב כרוני שלא מקבל התייחסות.

 




לקראת חודש המודעות למחלות ותסמונות שלפוחית השתן והכנס ה-9 של העמותה, יפית שובל, מייסדת העמותה, תשמח לשוחח על הזנחת מחלות כרוניות נשיות, במיוחד בתקופה של סטרס לאומי. יפית תשתף בסיפור ההתמודדות האישי שלה עם תסמונת שלפוחית כאובה, שגרמה לגירושיה ולפיטוריה, ותדבר על מאבקי העמותה להעלות את המודעות ולדחוף לפתרונות עבור נשים במצבים דומים.

 

השיחה תכלול דיון על המחסור באבחון מתאים, היעדר תרופות בסל הבריאות, והתסכול הנפשי והפיזי שהנשים חוות.


 

 

עלייה משמעותית במספר הנשים הסובלות מ'תסמונת שלפוחית השתן הכאובה' וממחלות כרוניות מאז ה- 7 באוקטובר.

לרגל חודש המודעות למחלות שקופות ותסמונות שלפוחית השתן יתקיים ב-19 לחודש (חמישי) כנס המודעות ה-9 באולם ספרייה קריית אונו, משעה 18:30.

יפית שובל, יו"ר העמותה למחלות ותסמונות שלפוחית השתן בישראל, מצביעה על עלייה משמעותית במספר הנשים הסובלות מתסמונת שלפוחית השתן הכאובה בעקבות לחץ וטראומה מהמלחמה. שובל מוצאת כי מאז פרוץ המלחמה

חלה של יותר מ-40% בפניות לעמותה לרופאים ולמטפלים של נשים המאובחנות עם התסמונת. תסמונת שלפוחית השתן הכאובה היא מצב רפואי המאופיין בכאבים עזים באזור אגן הירכיים והליכה תכופה לשירותים. לא פעם מיוחסים הסימפטומים לשלפוחית רגיזה ובכך מעכבים מתן טיפול הולם.

שובלשנאבקה במשך שנים לקבל הכרה מסביר/ה: "מצבי לחץ וטראומה, כמו אלה הנחווים במהלך מלחמה, עלולים להחמיר מצבים רפואיים קיימים או לגרום להופעתם של חדשים. תסמונת שלפוחית השתן הכאובה היא אחת הדוגמאות לכך. השפעות התסמונת על איכות החיים כוללות כאבים כרוניים, צורך תכוף במתן שתן, הפרעות שינה, וקשיים בתפקוד יומיומי ובחיי החברה חשוב שנשים הסובלות מתסמינים אלה יפנו לקבלת עזרה רפואית, מדגישה יפית שובל, "קיימים טיפולים שיכולים להקל משמעותית על הסימפטומים ולשפר את איכות החיים. הכנס זו הזדמנות מצוינת ללמוד עוד על הנושא ולקבל מידע עדכני מהמומחים המובילים בתחום"

לרגל חודש המודעות למחלות שקופות ותסמונות שלפוחית השתן הכאובה, יתקיים ב-19 לחודש (חמישי) כנס המודעות ה-9 באולם ספרייה קריית אונו, משעה 18:30. הכנס יכלול הרצאות ממיטב המומחים, רופאים ומטפלים, שירצו בהתנדבות , פרופ' קובי סתיו, מייסד ויועץ העמותה: עדכונים בטיפול בשלפוחית כאובה, ד"ר שירה חתומי: טיפול בזיהומים חוזרים בשלפוחית השתן ומניעתם, האחות אירית אבישר: מידתיות בשימוש בקנאביס, ד"ר עומר גנדלמן: פיברומיאלגיה – אבחון, הערכה וטיפול, יוסי בן, מנכ"ל ויזם חברת אמורפיקל: תרומתם של המינרליים הננו-אמורפיים לתזונה ובריאות, בנוסף, יוצג טיפול לחיזוק רצפת אגן באמצעות גלים אלקטרומגנטיים.


השנה גם יוצא לדרך שיתוף פעולה בין העמותה למשפחתו של קשת קסרוטי הי"ד, שנרצח בנובה ב-7/10 ומשפחתו תרמה לזכרו גריינדרים לקנאביס רפואי (טוחני אלומיניום) לבאות הכנס שפותחו במיוחד , ויוצגו זני קנאביס חדשים בשם "קשת" לטיפול בזני קנאביס הילדים האונקולוגים. כמו כן תהיה גם הנצחה של גאיה חליפה תושבת קריית אונו שנרצחה בנובה, והוריה יגיעו לכנס לתמוך בחולות עם מחלות נשים שקופות 



.לכנס מוזמן הציבור הרחב, רופאי כאב, אורולוגים, אורוגניקולוגים, רופאי משפחה, פיזיותרפיסטים ואחיות. הכנס בשיתוף עמותת ענבר, עמותת גוונים ש


ל סגול ואס"ף CFS  פיברומיאלגיה הכנס פונה ל חולים המתמודדים על מחלות כרוניות שקופות. כל המרצים, הרופאים הבכירים, הפיזיותרפיסטים וכל המציגים מגיעים בהתנדבות ממלאה כתמיכה ושיתוף פעולה לקידום המודעות

19/09 (חמישי) אולם "הספרייה" קריית אונו, משעה 18:30

 

עלות השתתפות בכנס הינה 60 ₪. https://payboxapp.page.link/rt9phL4YJe53vuu67

כמו כן ניתן לבצע העברה בביט ליפית 0526633863.או ישירות לחשבון העמותה.בנק הפועלים סניף 656 חשבון 558121.העמותה לקדום המודעות לתסמונות ומחלות שלפוחית השתן.

 

 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

טבחה בחצילים טריפולטאי!