ספרים חדשים !

 

יצירה זו, המשקפת את התקופה שמהיווצרות עם ישראל במצרים ועד כניסתו לארץ, היא סוגה חדשה ומרתקת של כתיבה עברית. כולה כתובה בלשון שירת המקרא והפרוזה המקראית, וכולה מבוססת על אוצר לשון המקרא ללא סטיות כלשהן. מטרותיה הן, ראשית: להציג קונפליקטים בעלילה המבוססים על מקורות נסתרים, שהמקרא מתעלם מהם כיוון שהם אינם חשובים לעלילה, או פוגעים במהלכה, אולם לפעמים הוא רומז להם ומאפשר לקורא הנבון לדלותם; שנית: להציג מקורות ספרותיים מחוץ למקרא, שנשארו, לדעת הכותב, במסורת העם בעל פה ונכתבו בתקופה מאוחרת יותר בספרות האגדה ובמקורות חז"ל. מקורות אלה הם חלק מהעלילה עצמה ביצירה זו, ונכתבו בשינויים מתאימים בלשון המקרא; שלישית: לשלב בעלילה, בשינויים מתאימים, את המקורות החיצוניים מההיסטוריה של המזרח הקדום, השייכים לדעת המחבר לתקופה זו; רביעית: לתאר את מאורעות התקופה לא רק מנקודת המבט של הכותב המקראי, אלא גם מנקודות מבט מקבילות של גורמים זרים, המשתתפים במהלך אירועים אלה; חמישית: לתת פרשנות חדשה למתרחש ולפתור קשיים שאין להם פתרון על ידי המקורות ועל ידי פרשני המקרא, המתעלמים לעיתים מקשיים אלה או לא מרגישים בהם; ושישית: לנסות לחדור למימד העליון של ההתרחשויות. ניסיון זה בא לידי ביטוי בשם היצירה, “אֵל מִסְתַּתֵּר וְשָֹם בְּחֶבְיוֹן עֻזֹּה", ומבוסס על אמונת המחבר בהדרכה שמימית המובילה ומדריכה את כל המציאות ההיסטורית, ומוסתרת מבני אנוש רגילים.

לספר ישנם שלושה כרכים שלושה חלקים כרך א ב ג

לרישה ליחצו כאן


זה מורכב מאת בת אל לופס



אני אתחיל בסליחה נראה לי... אני יודעת שנפרדנו בדרך שאף אחד מאיתנו לא תכנן, אבל תדע שבזכות מה שאמרת לי באותו יום התבהרו אצלי כמה דברים מאוחר יותר, ופשוט לא יכולתי לדבר איתך על זה כי כל כך התביישתי. התביישתי במה שעשיתי, במה שאמרתי... אני יודעת שהיית שם בשבילי באמת, ושבאמת היה אכפת לך, אבל תבין, לא הייתי מסוגלת לראות את זה. איך אדם כל כך מושלם כמוך יכול לאהוב מישהי כל כך שבורה כמוני?

מה זו אהבה? הספר מאיר את המילה – את הדבר שכולנו ניזונים ממנו וחיים עבורו. 
הספר "זה מורכב" מצליח להכניס אותנו לנבכי הרגש המורכבים. ביד אומן וברגישות טווה הסופרת את סיפורה של ליאת, הכמהה כל כך לאהבה עצמית, לאהבה אמיתית. עד שיום אחד היא פוגשת בלואיס, ומאז הכול מתהפך. היא יודעת שבשבילו, היא תצטרך לשנות, ואולי זה לא בשבילו - אולי זה עבורה. 
בין סבך הגלים המאיימים לקחת את חייה, מוצאת ליאת את הדרך הנכונה. הספר קולח, מרתק ומפתיע.

בת אל לופס, בת 35, נשואה לויקטור ואימא לשניים. בת אל היא מדריכת נוער ומשפחות וכיום לומדת פסיכולוגיה וחינוך. ״זה מורכב״ הינו ספר הביכורים של הסופרת, ספרה השני ייצא לאור בקרוב כהמשך לספר זה.

"האמונה באדם וביכולתו להוביל שינוי בחייו תמיד הובילו אותי ואת מה שאני עושה, והכתיבה נותנת לי דרור."

לרכישה ליחצו כאן



בצילו של עץ החושחש הירושלמי מאת אילנה שוקת 



רומן אהבה סוחף ומערפל חושים, המתרחש אחרי קום המדינה,  בשנות החמישים והשישים, ברקע המאבק על ירושלים בתקופת המצור. העלילה מתחוללת בחשאי, בחדרי חדרים, במפגש נעורים בין משפחה חילונית לבין משפחה חרדית בודדה, השוכרת דירה בשנת 1945 בלב שכונת מקור ברוך הירושלמית, שכונה חילונית בעברה הרחוק. 
רוחמה, נערה מבית חרדי, נחשפת לראשונה להבדלי תרבות ודפוסי חיים שונים המאיימים עליה. עוצמת אישיותה וכוחה הנפשי תורמים רבות להישרדותה ומאפשרים לה לטמון את סודה בתוך החברה הסגורה.
בים הריחוק  והניגודים בין חרדים לחילונים שהבליחו באותם הימים,  צצו גם נקודות אור זוהרות של דו-קיום. המחברת, שעברה את ילדותה בשכונה, חושפת אחת מהתופעות הללו. 
הספר משקף את השאלה המתבקשת האם השסע המעמיק בחברה הישראלית, כיום, שהגיע לשיאו בתקופת מגפת הקורונה ואסון הר מירון, יקרב אותנו בזמן שאול ומתכלה לעבר תהום פעורה, או שתהליכי עומק חברתיים יביאונו, בראייה היסטורית, לאופקים בהירים יותר?
זהו רומן ביכורים של אילנה שֹקת, ילידת 1943 בשכונת מקור-ברוך, מורה, דור שלישי בירושלים. משפחתה הייתה מתושבי מאה שערים. 

לרכישה ליחצו כאן


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה