כיף בן כוכבים ! משחק אסטרטגי לפיתוח חשיבה כמותית!




כילדה שנאתי חשבון לא הצלחתי ללמוד ולכן  לא אהבתי חשבון, כאימא ילדיי  כן אהבו חשבון והצליחו ללמוד.... היום כסבתא אני רואה את שיעורי החשבון ועוזרת לנכדתי ללמוד לאהוב חשבון. שלא תשנא את המקצוע הזה כמוני. ושמחתי לגלות את המשחק מסע בן כוכבים שמלמד תוך כדי משחק את החשבון  לילדים .... דרך אגב זהו משחק שמתאים גם לשבת אנחנו כדתיים יש משחקים שיש בו משחקים עם כסף אז לא מתאים לשבת זהו משחק שכל המשפחה יכולה לשחק . ממש זמן איכות עם הילדים  או הנכדים. נותן להם המון ביטחון  שהכול זורם  ולא קשה ללמוד. זה הכל רק משחק.

ברוב שנות ילדותה חנה רוצקי לא אהבה את שיעורי החשבון וכמו רבים מבני גילה היא הביעה חשש מהתמודדות עם מספרים. בשלב מאוחר יותר במסגרת התנדבותה לשירות לאומי כמורה חיילת החלה לפתח שיטה ללימוד חוויתי של המתמטיקה, 

.



כיף בין כוכבים" הוא משחק חוויתי, המשלב בין מושגים מדעיים באסטרונומיה לחישובים מתמטיים פשוטים ורווחים, היופי של המשחק בא לידי ביטוי בדרך שבה המשתתפים יוצאים "למסע" בין כוכבים, באמצעות חישובים מתמטיים קלילים וחווייתיים. ההנגשה החזותית של המשחק תורמת להעצמת ההנאה והחוויה ממנו.
 המשחק מכיל ארבעה לוחות של מערכת השמש, הוראות הפעלה, אסימונים, ו- 108 קלפי משחק מעניינים מעצימים ומעניקים השראה,
כמו ?הנה דוגמה לקלף אחד מתוך המשחק- כאשר כדור הארץ ברשותך אתה יכול להמריא.


 מטרת המשחקים מלבד לימוד בסיסי של פעולות מתמטיות פשוטותהמטרה המרכזית של המשחק היא לפתח חשיבה מתמטית ולעזור לילד ליהנות מלימודי החשבון בבית הספר ובכל מקום בו הוא פוגש מספרים.


לאילו גילאים מתאימים המשחקים?

המשחקים פותחו לבני 8 ומעלה, אך בהחלט יכולים להתאים גם לגילאים צעירים יותר כל עוד הילד מביע התעניינות. הם מתאימים מאוד גם כפעילות העשרתית למפגש חוויתי בין דורי של ההורים, הסבים האחים הקטנים והגדולים כאחד. (2-4 משתתפים)


"כיף בין כוכבים" הוא משחק מכוכב אחר, שמאפשר לילדים ליהנות מחישובים פשוטים סביב עולם התוכן של האסטרונומיה 
 דוגמה לתרגיל מתוך המשחק?הנה דוגמה לתרגיל חילוק. במשפחת קופים היו אמא, אבא ושישה קופים, הם אכלו 16 בננות לארוחת בוקר- שווה בשווה, כמה אכל כל אחד.
כיצד פותרים :
  1. סופרים את סך הקופים, אמא + אבא+ שישה קופים= 8 קופים
  1. שנית, מניחים את הקופים על השולחן
  1. יש 16 בננות.
  1. 16 בננות על השולחן
  1. מחלקים לקופים
שיטה שגם ילדי הגן יוכלו להבין, המתמטיקה הופכת להרפתקה חזותית ומשחקית, פשוטה וקלה המתאימה לכולם. במשחק הזה לומדים את כל החומר הלימודי לכיתות א' ו ב' ב 45 דקות בלבד. חיבור – חיבור בטור וחיבור פשוט יותר מעבר לעשרת, חיבור אופקי והכל בליווי תמונות ואיורים. חיסור- אופקי, אנכי וחילוק- בליווי סיפורים, כאשר כל חיה מייצג ערף מספרי. המשחק אף מפתח זיכרון ומלמד מיומנויות נוספות כמו מדידה ועבודה עם סרגל. כוכבים
לפרטים נוספים:
קונטנטו נאו
קונטנטו נאו הוצאה לאור - ContentoNow
03-5616666
oreng@contentonow.com

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה