אולי השבת יזרקו סוכריות?..

שמחת החגים מביאה עימה שימחה גדולה למתפללי בית הכנסת. המשפחה לצד החברים, גדולים כקטנים שמחים בשמחת התורה .ומקיימים בהידור רב את מנהג זריקת הסוכריות על ספרי התורה. האירוע. יש שיתנגדו למנהג מטעמי זילות כבוד בית הכנסת או מטעמי בריאות. אך ברוב תפוצות ישראל נפוץ המנהג והוא חלק מרכזי משבת החתן ושבת בר המצווה. אבל אני זוכרת את הארוע של בני שהגיע למצוות ועלה לספר תורה. הילדים במשפחה זרקו סוכריות טופי. וגם סוכריות יוגטה . אבל בגלל שהיו טעימים .הייתי שולחת את האחיינים שלי לאסוף ולשמור לי אותן .והסוכריות היו נזרקים על ראשו של ילדי והוא היה מנסה להזיז כל פעם את ראשו שלא יפגע מהסוכריות, זה היה מחזה מצחיק מאוד, וגם כיפי לראות את הילדים אוספים סוכריות . תענוג אמיתי.



אצל התימנים ישנו מנהג שתינוקות בשנתם הראשונה נכנסים ומסתובבים יחד עם ספרי התורה. ואחר כך עושים סעודת מצווה. וגם שם נוהגים לזרוק סוכריות. התינוקות נקראים חתן תורה, וזה מנהג מאוד נחמד שילדיי זכו להכנס בו . בגלל שאני נשואה לתימני אז חגגנו אצל חמותי וכל ילדי זכו להיות חלק מהסובבים את ספרי התורה בשמחת תורה .



אז מאיפה הכל התחיל?



בגמרא (מסכת ברכות דף נ, ב) מובא שהיו זורקים על החתן קליות (חיתין קלויות) ואגוזים וכטעם לדבר כתב רש"י: "רגילין היו לחלק קליות לתינוקות בנישואי הבתולות והוא סימן ברכה" ושיהיו פרים ורבים בלא צער כאגוזים הללו. טעם נוסף שניתן לעניין האגוזים הוא שאגוז בגימטריה שווה לחטא (כמו שאין אוכלים אגוזים בראש השנה) וכיון 'דהנושא אשה מוחלין לו עוונותיו' לכן זורקים אגוזים לרמז שנתבטלו ונמחלו כל חטאיו. רמז נוסף בזריקת אגוזים, כשם שהאגוז מחביא פריו בקליפתו הקשה, כך צניעותן של בנות ישראל, ששומרות עצמן כמו שנאמר "כלה נאה וחסודה". זריקת החיתין מסמל אף הוא את הברכה לזוג הצעיר שירבו כחיתין ושיזכו לשלום בבית, כמו שנאמר "השם גבולך שלום חלב חיטים ישביעך"לזריקת סוכריות על 'חתן' הבר מצווה, לא נמצא מנהג קדום. אך הוא בוודאי מביא עימו שמחה למתפללי (וילדי) בית הכנסת בעת זריקת הסוכריות. ניתן להסביר את המנהג בכך שעד גיל מצוות מעודדים את ילדי ישראל ללימוד תורה על ידי חלוקת מיני מתיקה. אך עכשיו, בהגיע הילד לגיל מצוות אין הוא צריך עוד את מיני המתיקה לשם לימוד תורה ולכן הם נזרקים ונאספים לשם חיבוב מצווה אצל הילדים הקטנים.



לכבוד חגי תשרי ושמחת תורה, ליימן שליסל, בעלת מותג הסוכריות יוגטה, מציעה מגוון רחב של סוכריות איכותיות מסוגים שונים, המתאימות לילדים, לילדים בנפשם ולכל מי שרוצה להמתיק את החגים ואת חגיגות שמחת תורה.



סוכריות ג'לי בטעמי פירות -  סוכריות הג'לי של יוגטה עשויות ללא צבעי מאכל  ומוצעות בטעמי פירות: לימון, תות, תפוז ודובדבן הן מגיעות באריזה משפחתית המכילה 800 גרם של סוכריות נהדרות. ניתן להשיג בכל רשתות השיווק והחנויות הפרטיות במחיר מומלץ של 17.90 ₪ לאריזת 800 גרם. הסוכריות כשרות למהדרין פרווה באישור בד"צ איגוד הרבנים בראשות הרב אשר יעקב וועסטהיים ובאישור הרבנות הראשית לישראל.

לקקנים בטעם מסטיק ממולאים טופי תות – סוכריות על מקל המאופיינות בצבעוניות מתחלפת, הסוכרייה בטעם מסטיק וממולאות בטופי בטעם תות. מגיעות באריזה משפחתית המכילה 12 סוכריות ( 216גרם). ניתן להשיג בכל רשתות השיווק והחנויות הפרטיות במחיר מומלץ של 8.90 ₪. הסוכריות כשרות פרווה באישור בד"צ איגוד רבנים בראשות הרב אשר יעקב וועסטהיים ובאישור הרבנות הראשית לישראל.
סוכריות טופי ממולאות – סוכריות טופי רכות וממולאות, במגוון טעמי פירות, בהם: תות שדה, תפוז ודובדבן חמוץ. מגיעות בשקית משפחתית המכילה 600 גרם סוכריות טעימות. ניתן להשיג בכל רשתות השיווק והחנויות הפרטיות במחיר מומלץ של 9.90 ₪.  הסוכריות הטופי כשרות פרווה בהשגחת בד"ץ חוג חתם סופר בני ברק ובאישור הרבנות הראשית לישראל.
                                




באתר ליימן שליסל -  www.l-s.co.il ניתן לקבל מידע אודות המותגים אותן מייבאת ומשווקת ליימן שליסל בישראל.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה