אצל הדודה והדוד מנתניה!

כשהייתי קטנה בשנות השבעים. הייתי מחכה ומצפה לשבת. אני הבת הבכורה. קובעת את ימי שבת לביקורים אצל הדודים בסבב. כזאת הייתי . " אבא לאן נוסעים השבת?..... והייתי מציעה כמה אלטרנטיבות ואז מחליטים יחד.  אצל הדודים מנתניה היינו הולכים ומבקרים ואוכלים את החמין של הדודה גוליה זכרונה לברכה. היינו יורדים אני ואחותי משחקות מתחת לבנין. זכרונות ילדות אלו עלו וצפו כשנקרא לידיי ספר של הסופר איציק חדד. שכתב את ספר הביכורים שלו "תחנה אחרונה נתניה".היום אני שומרת שבת אבל אלו היו ימי ילדותי.


כשרק התחלתי לקרא את הספר המרתק פתאום רואות עניי כמה שורות שבתוכם היה כתוב שם של דוד של אבי שיהיה בריא, הדוד והרב והמורה רבי סאסי וישר ידעתי שזה הוא ועברה בי צמרמורת. איך שהספר קשור לאבי איך שהוא.
קראתי בשקיקה ואהבתי את הספר   נתתי לאבי  את הספר ופשוט לקח לי את הספר והחל לקרא  מתוך סקרנות עוד בטרם סיימתי אותו וקרא בשקיקה.  קראתי  המון פריטים בסיפור התחברו אליי. אני מנצור הבן שלי שירת בגבעתי כשהוא מספר על החייל בגבעתי הרגשתי שהוא מדבר על הבן שלי. וגרנו ברמת השקמה ברמת גן ששוב הוא מספר שם על רמת גן שמשחי היה גר שם. ברחוב המתמיד. ולאבא שלי שהיה צעיר היה בית ספר לנהיגה  בשם "המתמיד".. בקיצור נישבתי בקסמי הסיפור וירדו לי דמעות לקראת סוף הסיפור ולא אגלה לכם למה.
 ווואלה בא לי ללכת להצגה של משיח. איפה יש הופעה הבאה?...........   


על מה הספר?
הסיפור הוא על זוג צעיר נתנייתי שקורס תחת העול הכלכלי של חיי היום יום ומחליט לקנות טרנספורטר (רכב מסחרי קטן), לנסוע ולחיות ממזנון דרכים שהם יספקו מהרכב. זאת לא אמריקה ולא אוסטרליה והמדינה נגמרת די מהר וכך האלטרנטיבות שלהם והעצבים שלהם. הטוויסט קורה כשהם פוגשים את משיח. משיח הוא שחקן המעלה הצגת יחיד הלועגת לכל נושא המשיח ולמה שאנשים מייחלים שיקרה לאחר בו המשיח. הם מוצאים דרך לשלב את המזנון שלהם עם הצגת היחיד וההצלחה מאירה פנים. happy end זאת לא בדיוק כוסית העראק שלי ולכן לקחתי אותם למדבר. שם הבדידות וחוסר המעש מכניסים את הגיבורים למצבים נפשיים שהולכים ומקצינים עד לסוף לא צפוי. איך זוג מוצא את הדרך להתפרנס ומה הם עוברים בדרך הקשה זאת תקראו בספר המרתק קליל והכי אהבתי שהוא כתוב גם במילים הטריפולטאים מבית אבי, כמו למשל טבחה שזה רוטב  טעים, מזמינה אתכם להכיר מקרוב  את העיר נתניה והחיים הנפלאים בה למרות שלא גדלתי בה אבל ביקרתי בה המון המון בילדותי.ואיך הסיפור מתגלגל. כמו כל זוג שמנסה להתפרנס בכבוד. עולה לו רעיון מטורף והאם הצליח לו כנסו לקרא את הספר.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה