סובלים מבעיות קשב וריכוז


טיפים להתנהלות יומיומית, תזונתית, לילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז
אז עשיתם בדיקות  וגילתם שההתנהגויות שקימות אצלכם או אצל ילדכם לא קיימות אצל כולם. דבר ראשון, הרשו לנו לאחל לכם מזל טוב. ייתכן שאתם או ילדכם שייכים כרגע למועדון נרחב (ומכובד) של אנשים בעלי "הפרעת" קשב וריכוז. ראיתם ילדים שאוכלים את כל אבות המזון וכל הויטמינים כל יום  . גם אנחנו הגדולים לא אוכלים ארוחות מסודרות וגם אנחנו לא מקבלים את כל הויטמינים ביום יום ולכן ההמלצה שלי לתת לילדכם סוג של שקט נפשי לכם ההורים ברגע שילדכם לוקחים את הטבליה ומוצצים אותה כמו סוכריה ברגע זה הם קיבלו את מנת הויטמנים היומי שלהם. נכון שאין כמו לתת לילדך את כל הויטמנים דרך האוכל אבל בנינו ראיתם ילד שאוכל כל היום פרות וירקות דגים בשר כל יום?. תמיד מדלגים על ארוחות ולפעמים בכלל אין חשק לאוכל מבושל כמו בקיץ מחפשים דברים קלים לאכול. או שמסתובבים בקניונים הממוזגים ובזמן שכל היום רדפת אחרי הילד שיאכל והוא אומר לך אין לי חשק. פתאום בא לא לאכול בקניון ומה ירצה לאכול.? גאנק פוד וזו הבעיה שלנו ההורים זה פתרון קל ופשוט אבל פתרון לא בריא בכלל.
ההמלצה שלי כסבתא לנכדים קטנים תתחילו אם הקטנים כשאתם יוצאים מהבית  תכינו קופסאות של ירקות חתוכים כרכים מלחם מלא וברגע שירצו משהו לנשנש תגישו להם ותראו איך לאט לאט הם מתרגלים לירקות ויתחילו הם בעצמם לבקש אני הצלחתי לראות על נכדי שהם אוהבי ירקות במקום חטיפים לא בריאים.


הפרעת קשב וריכוז הינה הפרעה נוירולוגית/התנהגותית בה הילדים סובלים מהפרעות בריכוז ובקשב. בקרב חלק מהילדים מופיעה גם בעיית התנהגות, אימפולסיביות ולעיתים פעילות יתר.
פעמים רבות ישנה השפעה של ההפרעה על אופן האכילה, כמות ובחירת המזון אשר מתבטאת בהשמנת יתר או רזון. לדוגמא, אם נשאיר את הילד לאכול לבדו נמצא אותו לעיתים לאחר זמן מה חולמני, משחק עם האוכל או פשוט עסוק במשהו אחר. אם יהיה עסוק במשחק או פעילות, לרוב ישכח לאכול, ולאחר מכן כשיהיה רעב מאוד יאכל את הדברים הראשונים שימצא בסביבה.
בנוסף לכך, ילדים הצורכים תרופות לטיפול בהפרעת קשב וריכוז סובלים לרוב מאיבוד תיאבון לשעות ארוכות. לאחר שפעילות התרופה פגה, הרעב עלול לגרום לילד לאכול מכל הבא ליד ללא סינון. עינת ששון, הדיאטנית הראשית של צנטרום, נותנת כמה טיפים תזונתיים להורים לילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז.

  1. רחוק מהעין רחוק מהלב. ילדים בעלי הפרעת קשב וריכוז נוטים לעיתים לפתח דפוסי אכילה שונים מילדים אחרים. במחקרים נראה כי ילדים אלו צורכים יותר שתייה ממותקת, אוכלים בתדירות גבוהה אך תכולת הפירות נמוכה יותר. נסו להרחיק מהבית שתייה ממותקת אך החזיקו פירות וירקות מגוונים שיוכלו לשמש גם לאכילה וגם לסחיטת מיץ, בעל ערך תזונתי גבוה ממיץ בבקבוק, במקרה הצורך.
  2. ארוחת בוקר. נסו להקפיד במיוחד על ארוחת בוקר, אם הילד מקבל או לא מקבל טיפול תרופתי. במידה והילד מקבל תרופה בבוקר, ארוחת הבוקר חיונית כיוון שיעברו שעות ארוכות של אכילה מעטה מאוד בעקבות נטילת הכדור, שעות בהן הילד יהיה בלימודים ויוציא אנרגיה. בנוסף, המזון יכול להקל על תופעות לוואי אפשריות אחרות של התרופה, כמו בחילות. במידה והילד אינו צורך תרופה והוא פעלתן ומוציא אנרגיה רבה, הרי הארוחה חיונית לו לשם שבירת צום הלילה ואספקת אנרגיה לשם הפעילות.
  3. נסו להיות גמישים יותר. כאשר עוסקים בתזונת ילדים ובני נוער, לרוב ההמלצה התזונתית המקצועית היא להרגיל את הילדים לסדר יום עם ארוחות קבועות המכילות מזון בעל ערך תזונתי גבוה. בילדים בעלי הפרעת קשב ההמלצה הזו פחות מעשית, וגמישות היא שם המשחק. אם הילד מטופל בתרופות לטיפול בהפרעה ואינו רעב בשעות הבוקר והצהריים אלא לאחר מכן, הקפידו שתהיה לו אפשרות מפתה כך שיאכל במשך היום פירות שהוא אוהב, מעדן, שקית אגוזים או חטיף בריאות. בשעה שפעילות התרופה פגה יש להגיש לילד ארוחה מלאה ומזינה. אם הילד מעוניין בתוספת, תנו לו, כך גם לגבי ארוחת לילה. במחקר שפורסם ב-2014 ונערך על תזונת ילדים הסובלים מהפרעת קשב וריכוז המטופלים תרופתית לעומת ילדים ללא ההפרעה, נראה כי בקרב הילדים המטופלים תרופתית כמות צריכת המזון נמוכה יותר במשך היום וגבוהה יותר בערב לעומת הילדים ללא הפרעת קשב אך עדיין סך הקלוריות וכן צריכת הוויטמינים והמינרלים היומית נמוכים יותר באופן משמעותי. ההמלצה שלי לכם הורים יקרים לתת צנטרום ג'וניור - מולטיויטמין מותאם לילדים
    מכיל 22 ויטמינים ומינרלים התורמים להשלמת תזונת הילדים

    צנטרום ג'וניור הוא מולטיויטמין מותאם לילדים, ממשפחת מוצרי צנטרום, מותג המולטיויטמין מס' 1 בעולם*, המשווק על ידי ניאופרם מוצרי צריכה.
    צנטרום ג'וניור מכיל 22 ויטמינים ומינרלים התורמים להתפתחות הילד, אינו מכיל תוספת סוכר, מגיע בטבליות מציצה ו/או לעיסה בטעם פטל לימון שילדים אוהבים טעמתי והוא באמת טעים כמו סוכריה חמוץ מתוק כזה.


    בריאות טובה מתחילה בתזונה מאוזנת, שמספקת את הרמה הנדרשת של כל המרכיבים התזונתיים, כולל ויטמינים ומינרלים בכמויות המתאימות. תזונה נכונה משפיעה על בריאותם של הילדים ועל גדילתם התקינה. בנוסף להשפעה הפיזיולוגית על הילד, משפיעה התזונה גם במישור הרגשי והשכלי וחשובה במיוחד עקב השלכותיה לטווח ארוך והשפעתה על הרגלי האכילה בעתיד.

    בעידן המודרני,  התזונה לרוב אינה מכילה את כל הוויטמינים והמינרלים, הן מבחינה כמותית והן מבחינת המגוון הנחוץ. מחקרים על הרגלי תזונה בארץ ובעולם מצביעים על כך שרק חלק קטן באוכלוסייה אוכל לפי ההמלצות וכי הרגלי אכילה לקויים נפוצים במיוחד בקרב ילדים ובני נוער.

    כשהתזונה אינה מאוזנת, ניתן לסייע להשלמת החסר בעזרת מולטיויטמין צנטרום ג'וניור, אשר עשוי לתרום לחיזוק הגוף, להתפתחות תקינה ולמניעת חוסרים ומעניק שקט נפשי ובטחון להורים בידיעה כי כל יום הילד עשוי לקבל השלמה תזונתית אופטימלית.


    אופן השימוש:
    צנטרום ג'וניור מומלץ לילדים מגיל 4 עד 12. מומלץ לצרוך טבלייה ביום לאחר הארוחה. בנוסף, מומלץ לאמץ ארוחה קבועה, כאשר בסיומה נוטלים את צנטרום ג'וניור - כך קל יותר לזכור.
    מחיר מומלץ לצרכן: 65.50 ₪ (30 טבליות).
    ניתן להשיג את צנטרום ג'וניור ברשתות הפארם ובתי המרקחת הפרטיים ברחבי הארץ.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה