האיש שלא נותן למוגבלות לעצור אותו !

 גדול מהחיים

אבי זכרונו לברכה היה מורה לנהיגה לימד בלוד ובחולון תלמידים רבים למדו תחתיו, ואני זוכרת כילדה קטנה אולי בת שבע שמונה שהיה בחור נמוך מאוד  לגילו שרצה ללמוד נהיגה, שאלתי את אבי  אבל איך הוא יגיע להגה? ואבי אמר שהוא מגביה  את הכיסא עם כרית מיוחדת,  ואם הוא רוצה להוציא רישיון הוא יצליח שום דבר לא יכשיל אותו מדרכו. ובאמת  הוא הוציא רישיון אני זוכרת את הבקבוק הויסקי שהוא נתן לאבי מתנה. אדם צריך להרגיש שווה בין כולם לא להפוך מגבלה למכשול, אלא לצמוח ממנה ולהראות להוכיח שאני שווה!

 

הסיפור של עו"ד איתן עמרם הוא מקור השראה לרבים: טכנולוג, דירקטור, יזם, עורך דין ואב ל-3, שהצליח להגשים כל אתגר אישי ומקצועי שהמציב לעצמו מגיל מאוד צעיר ומפרסם בימים אלו ספר המציג את תפיסת עולמו "חלומות גדולים". בשיחה אישית הוא מגולל את האתגרים שליוו אותו מילדות: מהנפילה כתינוק, היותו נמוך קומה, הדרך שבה חונך להרגיש כשווה בין שווים, האתגרים בקריירה ובחייו האישיים, איך הציב לעצמו מטרות חיים והשיג אותן אחת אחת, מה עומד מאחורי עשרות הצעות החוק שהגיש, איך הוא מוצא זמן לתפעל 5 עמותות, הרעיון מאחורי עמותת "מכון עמרם" ולמה כבר בגיל 16 הבין שהוא חייב לאתגר את עצמו.



 

עו"ד איתן עמרי (בן 60, נשוי+3) למד מימיו הראשונים את הצורך להילחם על כל נשימה ולא לוותר. בגיל 4 חודשים עוד נחשב לילד רגיל (כששקל 3.200 קילו 45 ס"מ), אך בעקבות נפילה מהעגלה בה שכב, הפסיק לאכול והגיע לתת משקל שאפילו עולם הרפואה כינה אותו "עור על עצם". בעוד סבתו דרבנה את אמו לוותר עליו, אימו נשבעה כי בנה יחייה ויצליח בחייו. איתן מעיד כי דווקא אישיותו דרבנה אותו להצליח. בגיל 16 חווה משבר זהות כשהבין שיהיה לו קשה לחזר אחר בנות המין השני, אך בעקבותיו, הבין כי לפניו עומדות שתי אופציות בלבד: להישאר נתמך סעד \ ביטוח לאומי, לחיות על קצבת נכות ולרבוץ מול הטלוויזיה כל היום או לחיות את החיים מלאים, לממש את עצמו ולהגשים את שאיפותיו. הוא בחר בדרך השנייה.

 

כדי לצאת מהמשבר קבע לעצמו איתן יעדים ומדדים להצלחה, אותם הגשים אחד אחרי השני בקפדנות: לקנות רכב מפואר- בגיל 25 החליט לקנות רכב מפואר ורכש רכב מסוג BMW במזומן, לקנות דירה עד גיל 27 – איתן נשבע לקנות דירה מפוארת  ובגיל 27  הצליח, ללא הון עצמי, לשכנע את בעל הדירה בר"ג לרכוש את הדירה בתשלומים וללא ערבויות כנהוג היום, וכמובן האתגר הגדול מכולם היה להתחתן- בגיל 30 הכיר את אשתו אילנה, שעבדה בלשכת עורכי הדין בירושלים, ותוך 4 חודשי חברות, החליפו טבעות. בחתונה של השניים נכחה כל צמרת לשכת עורכי הדין ולאחר שנה כבר נולד בנם הבכור אור, לאחריו ארבל ולבסוף בתם טל שכיום בת 23. 

 

איתן מעיד כי מאז ומתמיד היתה בו רוח של יזם. בגיל 19 החל ללמוד בבי"ס להנדסאים (באותם ימים סרבו לקבל אנשים עם מוגבלות לשירות בצה"ל כמתנדבים), כבר כסטודנט פיתח תוכנה לעיבוד תמלילים מתוך צורך חיוני טכנולוגי וראיית הנולד. תוכנה שאפשרה לכתוב פקודות למחשב והחליפה את הכרטיסיות שאר באמצעותן כתבו תוכניות עד אז. בשנות ה-90 המציא את ה"פד-אור" – התקליטור המשפטי הראשון במדינת ישראל, תוכנה המאפשרת לאתר מילה בתוך 10,000 פסקי דין והפכה לאוצר של קהילת המשפט, כשהיא מייעלת את עבודה המשפטית ומחליפה שעות ארוכות של חיפושים בספרייה, תוכנה שהקנתה לו את פרס "חדשנות טכנולוגיות" מטעם "לשכת מנתחי המערכות ישראל" וזימנה אותו להרצאות ברחבי העולם. במקביל המשיך להתקדם איתן בתחום ההי טק: לנהל צוותים, לנצל את הידע שצבר לטובת פתרונות טכנולוגים ולהתקדם כלכלית. 

 

בגיל 50 החליט ללמוד משפטים כקריירה שנייה. הוא השלים תואר ראשון ושני ובימים אלו מתכונן לכתיבת הדוקטורט, כשבמקביל הוא מרצה באקדמיה ופוקד רבות את בתי המשפט, משתתף פעיל בוועדות הכנסת בתחומי עבודה, רווחה, אינטרנט וטכנולוגיה ומתמחה בדיני נגישות, ביטוח לאומי ונזיקין – בדגש על סיוע וקידום ציבור אנשים עם המוגבלות. הוא עומד מאחורי משרד עורכי דין עמרם, דן סדיקוב ושות' ,מייסד ויו"ר עמותת "מכון עמרם" למען שוויון חברתי והקטנת פערים חברתיים, מכהן כיו"ר הוועדה לקידום זכויות אנשים בעלי מוגבלות של לשכת עורכי הדין בישראל, יועץ לדיני נגישות, מרצה בתחום הנגישות ומתכנן לקדם רפורמות בבית המחוקקים. עד היום איתן הגיש עשרות הצעות חוק, הוא מפעיל 5 עמותות ובימים אלו גם משיק את המרכז למשפט מדע וטכנולוגיה -קמפוס חברתי המציע קורסים בזום לקהל הרחב. 




ספרו הראשון "חלומות גדולים" נכתב במטרה לעזור להורים לילדים עם מוגבלות ובני נוער המתמודדים עם מוגבלות זו או אחרת, להבין שהכל תלוי רק בהם, הם רק צריכים לרצות את זה. בספרו הוא מציג את החינוך השוויוני לו זכה, הצורך להתמודד עם קשיי הקיום מגיל צעיר, הדרך שלו להציב מטרות ולהגשים אותן כ"שווה בין שווים". "הספר מיועד לבני העשרה, שילמדו מהסיפור האישי שלי, שהייתי נער עם מטרה, כי בן אדם בלי מטרות מבזבז את החיים שלו" מספר איתן.


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה