תירות חקלאית בגליל העליון!


יצאנו לסיור בגליל העליון . סיור אחר שונה . סיור שמראה את הצד האחר המיוחד של הגליל. אם לא הייתי מוזמנת לסיור זה לא הייתי מודעת לצד הזה של הגליל כולם הולכים למקומות של התירות הרגילה לראות מקומות בגליל היום ראיתי והכרתי את הגליל. המיוחד.  היה סיור אחר על תיירות חקלאית. שבו מנסים צעירים לצמוח כלכלית  ואיך הם מנסים כמו המתישבים הראשונים שבאו לארץ לשקם ולהזמין אליהם את האנשים שיכרו את מה שהטבע מביא ולטעום את הטעמים שגדלים בגליל.

אז קבלו טעימה קטנה מהמקומות שבקרנו בהן !  #עמותתגלילעליון.


ברוכים הבאים לארץ הגליל, ארץ פלגי המים.
המשוטט בארץ פלגי המים, חש את האווירה בין הכרמים ויקבי היין, מטייל במרחבים הירוקים, נהנה מפריחה עונתית מרהיבה, חווה את נדידת העופות בעמק החולה וצופה בנופים עוצרי נשימה. ארץ הגליל מספקת לכולם את הנופש הכי קרוב לטבע.
, החלוצים במושבים, קיבוצים ובמושבות הוותיקות חרשו, זרעו וקצרו חקלאות לתפארת מדינת ישראל.
ביקור בארץ הגליל מעניק לכם חוויה ובילוי תרבותי לא שגרתי – לבקר אצל אנשים שפתחו עסק ממה שהטבע נתן. להיפגש באופן בלתי אמצעי עם אנשי הגליל בבתים הפתוחים, לחוש מקרוב את החום האנושי הניכר מכל עבר, להשתכשך בארץ פלגי המים, ולקנח בארוחה מגוונת וטעימה לכל חך ולכל סגנון במסעדות הרבות הפזורות בגליל.
חופשה אשר תאפשר לכם "לטעון מצברים" להמשך השנה ותותיר בכם זיכרונות וחוויות… עד לפעם הבאה.


חוות ואדי ינשוף בין משמר הירדן לאיילת השחר

חוות ואדי ינשוף ממוקמת בין המטעים היפים של המושבה ראש פינה. החווה דוגלת בחקלאות אקולוגית, אורגנית ובשימוש בחומרים מתכלים. החווה מייצרת נבטים משנת 2012, כובשים זיתים, מכינים ריבות ופירות מיובשים מעצי הפרי הרבים הנטועים ביער המאכל. טל בן סירה בעלת העסק, קבלה ירושה מסבא שלה, ידע וכלים לכבישת זיתים ומשם הדרך לרכוש חלקת אדמה חקלאית של 62 דונמים בגליל היתה די קצרה. החווה דוגלת בפארמה קאלצ'ר- חקלאות בת-קיימא או בעברית תַּרְבּוּת עֵדֶן היא גישה חקלאית, שיטת תכנון סביבתי ופילוסופיה צרכנית המבוססת על תחזוקה של מערכות יצרניות בנות-קיימא הפועלות באמצעות משאבים זמינים בסביבה הטבעית המיידית. חוקי היסוד של שיטת הפרמקלצ'ר הם הגנה על כדור הארץ ושמירה על זכותם של כל היצורים החיים בהווה ובעתיד להשתמש במשאבי הטבע.
לביקור וסיורים בחווה פנו לטל- 052-6945315 vady.yanshuf@gmail.com

מכוורת הכל דבש ביסוד המעלה

מכוורת הכל דבש הינה מכוורת בוטיק הממוקמת ביסוד המעלה. הכוורות פזורות ברחבי הגליל העליון ורמת הגולן. הדבש מיוצר מסוגי פרחים שונים כמו- אקליפטוס, שיזף, פרחי בר, רמת הגולן, פרחי קיץ ואבוקדו. במכוורת נהנה מסיור שיוביל עמית יוסף בעל המכוורת. עמית יציג לנו את עבודת הדבורה, עבודת הדבוראי, הקשר בין הדבורים ותרומתן לטבע. ניתן יהיה לרכוש במקום דבש טבעי ומוצריו. עמית יוסף ישמח שתבואו לבקר ולהתרשם- 050-2275452 amithakoldvash@gmail.com

חוות דרך התבלינים חולתה


במיקום פסטוראלי, בלבו של עמק החולה, נמצא מרכז המבקרים של חוות "דרך התבלינים – חולתה". חוויה לכל החושים, עם שפע גדול של תבלינים ותערובות המסודרים בצבעוניות רבה כשוק פתוח וססגוני.כאן תוכלו ליהנות ממאות תערובות, צמחי מרפא, תבלינים, עשבי תיבול, גרנולות משובחות ומגוון רחב של מוצרים גליליים. כל התבלינים טבעיים, ללא חומרים משמרים.
מנהלי המקום חיים ובן צוקרמן- 054-4885008 tavlinimhulata@gmail.com

אירוח בוטיק שניר

 








ענת, משניר אירוח בוטיק מנהלת את חדרי אירוח בוטיק של קיבוץ שניר. במיקום הכי מושלם בצפון, על שמורת הבניאס בתפר בין הגליל העליון לרמת הגולן. מסעדת אדמה- היא חוויה של תרבות אירועים ואוכל- חוויה של טעמים, ריחות וצבעים. צרו קשר עם ענת ברוידא- 052-7276161  anat@kbsnir.org.il



 הוקמה ביוני 2016. בימים אילו עמלים בעמותה על הקמת יער המאכל הראשון ביער קורן ליד קיבוץ הגושרים. חזון העמותה הוא סביבה בריאה, קהילה מעורבת ויצירת מערכת של מזון טבעי, אורגני, זמין ובשפע לכולם.
הרעיון שעומד בראשית היוזמה, הוא חיבור של אנשים עם הטבע, חיבור של האדם עם האדמה. להבין מה טומנת האדמה בחובה, ולהעמיק את הקשר ביניהם, תוך קבלת היכולת הטבעית של הקרקע ומה שהיא מספקת לאדם. מתוך כבוד שמביא אתו תוצרים נפלאים.
החברים הפעילים עומלים על הקמת יער "האם". זהו יער מאכל 'קורן' הממוקם צפונית לקיבוץ הגושרים ומשתרע על פני 25 דונם למרגלות אתר העתיקות "תל חסס". ביער זה מקיימים המתנדבים את החזון הלכה למעשה: בשלוש שנים האחרונות נטענו מאות עצים ושיחים, עשרות אירועי קהילה חינמים לתושבי האיזור, סדנאות שטח, קורסים מקצועיים בתחום הסביבה והקיימות וכן תיירות אקולוגית וחוויה גלילית כמו שרק אנשי שטח יודעים להעביר. בכדי להגיע לביקור או להגיע להתנדבות צרו קשר עם יובל לייבוביץ'- 054-2656033 או כנרת- 054-2806071kineretgood@gmail.com

האתר של העמותה

מצפה נימרוד  



מצפה נמרוד".

 חזי מספר ,בתור אב שכול שאיבד את בנו, נמרוד, במלחמת לבנון השנייה, הצבתי על דגלי את המטרה לגעת בכמה שיותר אנשים ולהנציח את המורשת של נמרוד תוך כדי העברת חוויה מרגשת במיוחד למבקרים באזור הכוללת:
 - המצפה עצמו שהינו עמדת תצפית מדהימה לכל הגליל והגולן.
 - במצפה משקפת ארוכת טווח ללא תשלום ועמדת מסבירן המשמיע את הסיפור של המקום
 - גן קסום המטופח באופן שוטף
 - האתר מהווה הנצחה לנמרוד שגב, אך גם לשלושת חבריו שנספו עימו בטנק וקיבלו אזור הנצחה גם הם במקום

 - ניתן לקבל הדרכה ואף סיורים פרטיים על-ידי חזי עצמו, אביו של נמרוד, בתשלום הנתרם כולו לאחזקת המצפה.

https://www.youtube.com/watch?v=Z7qT-0kwj3g סרטון מצפה נימרוד

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה