מלח מופחת נתרן!

מלח מופחת נתרן בשבילי הוא "מלח הארץ.", ומלך הבית.

איזה כיף לשמוע על עוד מוצר טוב ובריא מבית "מלח הארץ" מתאים יותר לתבל ארוחות . אני אהבתי אותו אז השתמשתי בו גם לבישול.
אצלנו במשפחה תמיד אוהבים להוסיף מלח לארוחות שלי כי אצלי הבישולים מראש עם פחות מלח. ולכן שמחתי לגלות שמלח הארץ הפחיתו בנתרן. ומעכשיו לא מפריע לי שבני ביתי מוסיפים מלח. לפחות הוא יותר בריא משאר המלחים. שיש בהם המון נתרן.

הנתרן, מינרל המצוי אך ורק במלח, הוא רב פעלים בגוף: הוא חיוני לפעילות של כל תא עצב במוחנו ובגופנו ולהעברת האותות העצביים, משפיע על הכיווץ וההרפיה של שרירי הגוף ונחוץ לשמירה על מאזן הנוזלים. הכליות מווסתות את רמות הנתרן הנשמר בגוף, והעודפים מופרשים דרך השתן וגם דרך הצואה והזיעה, אך איבוד משמעותי של נתרן, למשל במצבי התייבשות או כתוצאה מהקאות או שלשולים מרובים, עלול לגרום לחסר ובמצבים קיצוניים להוביל לבלבול ולהפרעה בהכרה, פרכוסים, הפרעה במערכת העצבים והשרירים ואף למוות.
 
תוצאת תמונה עבור מלח"המלח הוא מרכיב תזונה חיוני שגופנו תלוי בו כדי לחיות", מסביר ד"ר דיניקולאנטוניו. "אנחנו במהותנו אנשים מלוחים. אנחנו בוכים מלח, מזיעים מלח ותאי הגוף שלנו רוחצים בנוזלים מלוחים. לכן החשק שלנו למלח הוא צורך ביולוגי בדומה לצמא שלנו למים. וזה לא רק אנחנו - התשוקה למלח מניעה את הפילים בקניה ללכת למערות בהר אלגון כדי ללקק את הקירות המלוחים, ואת הגורילות לעקוב אחר הפילים כדי לאכול את הטיפות העשירות במלח שהם מותירים.

"המלח כה חיוני לחיים, עד כי חסר בו פועל כאמצעי מניעה טבעי בכל בעלי החיים, כולל אותנו. תזונה דלת מלח מפחיתה את החשק המיני, מעכבת את הסיכוי להרות ומשפיעה על משקל הלידה של התינוקות. מחקרים קליניים מראים שתפריטדלמלחיכוללהגביראתהסיכוןלבעיות בזקפה, לעייפות ולגיל שבו נשים הופכות לפוריות".

עם כל זאת נתרן שלוקחים ממנו יותר מידי ולא חסר נתרן במזונות שאני אוכלים. ולכן צריך לאכול מוצרים נטולי נתרן פשוט להפחית כמה שיותר.

חברת "מלח הארץ" מציעה פתרון להפחתת נתרן בתפריט היומי -  מלח הארץ מופחת נתרן, המומלץ לשימוש יומיומי לאלה המבקשים להקפיד על הרגלי תזונה בריאים ומאוזנים, לעצמם ולבני משפחתם. מלח הארץ מופחת נתרן, מכיל כ- 50% פחות נתרן מאשר מלח רגיל: בעוד שב- 100 גרם של מלח שולחני רגיל יש 39 גרם נתרן, הרי שב-100 גרם של "מלח הארץ מופחת נתרן" יש רק 19 גרם נתרן. המוצר מופק על בסיס מלחי ים כאשר את חלק הנתרן שהופחת מחליף אשלגן.

יתרונות המוצר:

·         מתאים לצריכה יומיומית ולהפחתת כמות הנתרן בתפריט

·         מכיל אשלגן – מינרל חיוני לגוף ואחד מהבודדים היכולים להחליף  את הנתרן  לתחושת המליחות במלח

·         יתרון חשוב ל "מלח הארץ מופחת נתרן" הוא בטעמו הדומה מאד לטעמו של מלח רגיל

המוצר מיועד בעיקר להמלחת מזון מוכן .
האתגר:
לעודד את הילדים והמשפחה להמליח את הסלט, הביצה, הצ'יפס , קלח התירס וכד' במלח מופחת נתרן.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה