טיפים ליום כיפור איך נעבור את הצום בשלום!

לקראת יום כיפור...
"חוות דרך התבלינים" בבית לחם הגלילית מציגה:
"הפסקתה" – מארזי חליטות להקלת הצום
כולנו מתכנסים לקראת החגים וקונים מתנה לראש השנה, סוכות, שמחת תורה, אבל מה עם להתכונן לצום יום כיפור? 
יום כיפור הוא היום המיוחד ביותר בשנה המאפיין את מדינת ישראל כמדינה יהודית. זהו היום היחיד בו קצב החיים המהיר מוריד הילוך ברחבי כל הארץ..

לאנשים אשר צמים חשוב להבהיר כי הצום אינו מיועד ל"ניקוי הגוף מרעלים" ואינו יום תחילת הדיאטה. הצום נמשך 25 שעות כך שאובדן המשקל הינו בעיקר עקב התייבשות ודלדול מאגרי פחמימות ולא ממאגרי השומן.
  • שתייה: הקושי המרכזי בצום הוא הצמא, לעיתים כאבי הראש ותסמינים נוספים של התייבשות קלה. על מנת למנוע  מצבים אלו חשוב יום קודם כבר לדאוג להרבות בשתייה של מים לאורך היום על מנת להגיע לצום במצב רווי מים. הכמות היא לפחות ליטר וחצי מים ליום בנוסף לתוספת שתייה במידה ועובדים ו/או נמצאים בחוץ ובתנועה
  • להפחית בהדרגה את צריכת הקפאין על מנת להתחיל תהליך הדרגתי של  גמילה מקפאין ובכך להימנע מכאבי ראש ועצבנות במהלך הצום.
  • פעילות גופנית: חשובה מאד, אך יום לפני צום זה לא הזמן לבצע פעילות גופנית עצימה, כיוון שזו מגבירה את קצב חילוף החומרים ואת הרעב במהלך היום לאחר מכן.
  • למלא מאגרים במשך כל היום ולא רק בארוחה המפסקת : למרות שלרוב יום כיפור מתחיל "רשמית" בארוחה המפסקת, על מנת לצלוח את הצום בקלות יחסית המטרה היא למלא מאגרי פחמימות כמה שניתן במהלך כל היום לא רק בארוחה אחת. על מנת לעשות זאת מומלץ לאכול ארוחות קטנות המכילות פחמימה מפוזרות לאורך היום (לחם, אורז, תפו"א, שיבולת שועל וכדומה).




ארוחה מפסקת:
  • המחשבה שאחרי הביס האחרון כבר לא נוכל לאכול יותר 25 שעות היא מחשבה מחבלת, מחשבה אשר גורמת לנו לפחד ולאכילה מיותרת. לארוחה המפסקת אין השפעות ארוכות טווח על תחושת השובע. להיפך, לסיים ארוחה בתחושת כבדות מקשה על המשך הצום ומגבירה לרוב את הצורך בנוזלים. חשוב לאכול עד שובע ולא ל"התפוצץ" אלא לסיים בשובע נעים.

"חוות דרך התבלינים" בבית לחם הגלילית מציגה את "הפסקתה" (coffee break)  – מארזי חליטות שיקלו לכם את צום יום כיפור.
מארז הפסקתה
המארז מכיל חליטת פירות יער, חליטת בית לחם הגלילית וכפית חליטה רב פעמית. החליטות במארז טובות במיוחד לעיכול, הפחתת גזים ונפיחות בבטן. מתאימות הן לארוחה המפסקת והן לשבירת הצום.
מחיר: 38 ₪
מארז הפסקתה משפחתי
המארז מכיל מגש עץ, קומקום חליטה ו-6 חליטות: חליטת וניל, חליטת תה ירוק אפרסק, חליטת פירות יער, חליטת פומלה מלון, חליטת צמחי יער וחליטת סיידר תפוחים. לפני הצום מומלץ לשתות את אחת מחליטות העלים שיתרמו לעיכול ותחושת השובע. בתום הצום, לפני הארוחה, מומלץ לשתות מחליטות הפירות כדי להחזיר את האנרגיה לגוף.
מחיר: 179 ₪

המארזים ניתנים למכירה לבודדים, חברות וארגונים. להשיג ב"חוות דרך התבלינים" בית לחם הגלילית, בטל': 04-9533405, בסניפי הרשת ובאתר: h

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה