לייט ספר מאת סיוון קיש!

 הספר נקרא לייט זה light אור באנגלית.





והמשמעות הראשונה היא קודם כל האור שהכניס לו'צה לחייה של בריג'יט כשנולד, וגם הגבר שמאמין שהוא המשיח, הנבחר, רוצה להביא אור, אהבה, ורחמים לעולם; האור העולמי שיהיה כשיגיע המשיח

 אז בעצם שתי דמויות מכניסות אור לחיי הסובבים אותם: לוצ'ה שזה אור באיטלקית מכניס אור לחייה של אימו בריג'יט והגבר שמאמין שהוא המשיח מכניס אור ואהבה לחיי המאמינים שלו


תתארו לכם שכל עולם הנצרות יכול להעלם מעצם המחשבה שכל מה שקשור באמונה על ישו שעלה השמימיה והוא לא בשר ודם הכל  לא נכון . ויגלו שהוא בשר ודם התחתן ויש לו ילד בשם יהודה. והם קבורים במערה בירושלים. האם עולם הנצרות יעלם מה זה יעשה בעולם? מעניין מאוד.ספר מרתק מאוד  ומסקרן מאוד מה יהיה. עם קתרין הבלשית התותחית האם תצילח לגלות מה קרה במערה האם היא תצליח לגלות מי רצח את פיטרסון האיש שנכנס למערה כדי לגלות מה יש בה. משהוא כנראה רצח אותו כדי לא להפר את השקט בעולם .

הארכיאולוג האמריקני ד"ר בלייק פיטרסון נרצח בירושלים בעת שניסה לחדור למערת תלפיות השנויה במחלוקת, אשר התפרסמה בתקשורת כמערת הקבר של ישו ובני משפחתו. בעקבות ההתעניינות הציבורית המחודשת המערה נפתחת, וצוות מדענים נשלח למקום על מנת לבצע בדיקות שיוכיחו מעבר לכל ספק שהמערה היא אכן מערת הקבר של ישו.

הבלשית קתרין סמית מרחיקה עד ארץ הקודש, והפעם יש לה משימה כפולה: עליה לאבטח את משלחת המדענים ולמצוא את רוצחו של ד"ר פיטרסון ולהביאו לדין. לצורך כך קתרין מגייסת לעזרתה את הרוזן אנטוניו דֵלָה טוֹרֶה, גבר זעפן ונוקשה אשר בקשר אליו רב הנסתר על הגלוי. החקירה של קתרין הולכת ומסתעפת, כשמתברר לה שבכירים בעולם הנוצרי ובעולם היהודי יעשו הכול כדי להשתיק את התגלית הגדולה ביותר באלפיים השנים האחרונות.
העניינים מסתבכים עוד יותר כשבריג'יט, אישתו של אנטוניו, נאלצת לנוס על נפשה מבית המלון באופן מפתיע, לאחר שכת סודית שלא בוחלת בשום אמצעי מסמנת אותה ואת בנה כמטרה. לעזרתם נחלץ גבר מסתורי שמאמין שהוא גלגול של ישו וזוכה לתמיכה של מאות יהודים משיחיים ברחבי ירושלים, אשר רואים בו את "הנבחר" – משיח בן דוד שנועד להביא אור וגאולה לעולם.



לייט הוא ספרה הרביעי של סיון קיש, בוגרת לימודי רפואה ברומא, שספריה הקודמים "שדות נלוזים", "לילה אחד בוותיקן" ו"מלאך להשאיל" קצרו תשבחות רבות והפכו לרבי־מכר.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה