כוחה של משמעות מאת אמילי אספהאני סמית!

 מה אתם יודעים על צמיחה? איך ממקום של מוות אפשר לצמוח?  פתחתי ספר כוחה של משמעות והייתי ממש סקרנית על מה מדובר בספר. התחלתי לקרוא וכאשר הגעתי לפרק  שנקרא צמיחה  פשוט כאילו מדובר בי .שהכי דיבר אליי. פרק שמספר על מות אימא של כריסטין.

לפני שנתיים וקצת אימי חלתה במחלה . ותוך חודש מאימות המחלה. היא נפטרה  בבית החולים. המוות שלה היה פיתאומי וקשה מנשוא עד היום אני לא מעכלת את מותה. ולפני ארבעה חודשים גם אבי נפטר . מגעגועים אליה. והקושי בלהיות לבד. החסרון שלה נמצא בכל פינה. נחזור אל הספר. 

" את חולמת עליה לעיתים קרובות?: שואלת שרה . ואני יענה" כן אני חולמת על אימי ואבי המון פעמים  שהם קרובים אלי. מחייכים אליי. מספרים לי סיפורים על אה ודה. ואז אני מתעוררת לגלות שזה היה חלום,

כולנו נושאים מטען ריגשי שכרוך בפחד. בכאב, בחוסר ביטחון,  אלא חוויות סבל שקשה  מאוד להתחבר אליהן, והן עלולות להוות איום רציני על היכולות שלנו למצוא משמעות  בחיים, אך התמודדות איתם יכולה להביא ליידי צמיחה אישית שבסופו של דבר צמיחה כזו נשענת על יסודות השייכות והם יכולים לבנות אותנו מחדש מטראומה שמרסקת  את חיינו למשהו חדש .כך שחיינו יהיו חזקים ועמידים אפילו יותר. אני מנסה כל יום לחפש משמעויות ורמזים לכל מה שקורה סביבי.

הספר יפתח לכם צוהר של חלון הזדמניות לכל משמעות שאתם לוקחים לכל פרק בחייכם. זוגיות משפחה בית ספר עבודה . כל דבר. אהבתי את הספר מאוד ממליצה לקרוא להבין ולקחת משם תובנות לחיים. 








ספר חכם ומסעיר זה טוען כי החיפוש אחר משמעות מספק הרבה יותר מהרדיפה אחר האושר הרגעי. ואינכם צריכים לנסוע למנזרים רחוקים או לכבוש פסגות הרים בכדי למצוא משמעות לחייכם, היא נמצאת סביבכם. וממש ברגע זה.

 
הסופרת והעיתונאית אמילי אספהאני סמית משלבת מחקרים מדעיים עדכניים יחד עם תובנותיהם של הוגים גדולים מכל התקופות כגון ויקטור פרנקל, ג'ורג' אליוט, אריסטו ובודהה, בכדי להציג את ארבעת היסודות שעליהם מתבססים חיים מלאי משמעות:
 
שייכות: כולנו צריכים למצוא את הקבוצה שלנו ולבנות מערכות יחסים שבהן נרגיש שמבינים אותנו, שמכירים אותנו ושמעריכים אותנו – אנו צריכים לדעת שאנחנו חשובים בעיני אחרים.
 
תכלית: כולנו זקוקים למטרה ארוכת-טווח כמקור למוטיבציה, שתשמש כעיקרון מארגן בחיינו ושתדחוף אותנו לתרום לעולם.

בעזרת סיפורים מרתקים ומעוררי השראה, סמית מפיחה חיים ברעיונות האלה ומבררת כיצד אנחנו יכולים להתחיל לבנות תרבות של משמעות בבית הספר, במקום העבודה ובחיי הקהילה. הספר יעורר הדים בלבם של כל מי שחותרים לחיים עשירים ומספקים יותר.
 
אמילי אספהאני סמית, ילידת שווייץ, גדלה והתחנכה בקנדה ומתגוררת כיום בוושינגטון הבירה, היא סופרת ועיתונאית המשלבת פסיכולוגיה, פילוסופיה וספרות כדי לכתוב על החוויה האנושית. כוחה של משמעות היה רב מכר בינלאומי ותורגם ל-16 שפות. מאמרים פרי עטה פורסמו בניו יורק טיימס, הוול סטריט ג'ורנל ואטלנטיק. היא בעלת תואר בפילוסופיה מאוניברסיטת דרתמות ותואר שני בפסיכולוגיה חיובית מאוניברסיטת פנסילבניה. בהרצאתה ב-TED – "החיים הם יותר מלהיות מאושר" – צפו יותר מ-9 מיליון אנשים.
 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה