דייסון משיקה בישראל דגם חדש של שואב אבק ‏Extra ‎11 ‏!


דייסון משיקה בישראל דגם חדש של שואב אבק Extra 11   V– שלראשונה מאפשר החלפת סוללה והארכת את זמן העבודה ל- 120 דקות.

ודווקא בתקופה זו שבה אנו נמצאים יותר בבית מצ"ב גם דוח האבק של דייסון והעצות השימושיות של  המדענים של דייסון איך להילחם בקרדית האבק .

 

מידע על קרדית האבק שהיא מהגורמים הרלוונטיים ביותר לאלרגיות ברחבי העולם

ארגון הבריאות העולמי מעריך שאנו מבלים עד 90% מזמננו בבית.

קרדית אבק הבית היא ארכנידים (עכבישנים) מיקרוסקופיים אשר ניתן למצוא בבתים ברחבי העולם. מחזור החיים הממוצע שלהם הוא בין 65 ל-100 ימים ובמהלך הזמן הזה הם ייצרו כ-2,000 גללים ויפרישו עוד יותר חלבונים דרך הרוק שלהם - שניהם עלולים לגרום לאלרגיות ולהשפיע על אורח החיים.

למעשה, אלרגיה לקרדית האבק זה הגורם הרלוונטי ביותר לאלרגיות ברחבי העולם. חשיפה נרחבת בגיל הרך לחומרים אלרגנים בתוך הבית, כולל קרדית האבק, נקשרת לאסטמה.

בחודשים מאי-אוקטובר, מתקיימת עונת רביית קרדית האבק שבמהלכה הנקבה מטילה בין 60 ל-100 ביצים. המשמעות היא שכמות קרדית האבק בבתים גדלה וכן ריכוז החומר האלרגני יכול להיות גבוה. כמו כן, למרות שקרדית האבק מתה בחורף, החומרים האלרגניים שהיא מייצרת - כולל צואה, חלקי גוף ורוק – נותרים בעינם.

זרם האוויר (במזגן) יכול להעיף את גללי קרדית האבק ברחבי הבית. לכן, רבים מהסובלים מאלרגיה לקרדית האבק עשויים לגלות שהתסמינים שלהם מחמירים בחודשי החורף.

קרדית האבק ניזונה בעיקר מתאי עור מתים שנמצאים על בני אדם ובעלי חיים. בממוצע, בני אדם משילים 2 גרם עור ליום ועוד יותר בלילה, כאשר חיכוך הוא זה שגורם לתאים המתים להשיל. קרדית האבק יכולה להשיג את החומרים המזינים שלה גם מפסולת ביתית אחרת, כמו מזון דגים, פטריות ופירורים.

"במקום שמבלים זמן רב, משילים את מירב העור המת ושם צפויים למצוא קרדית אבק", אומרת מקלאקי, מדענית וחוקרת מובילה בתחום המיקרוביולוגיה ב-Dyson. "ואנחנו מבלים שליש מחיינו במיטה. למעשה, רובנו כנראה ישנים במיטה מלאה בגללים של קרדית האבק".

קרדית אבק משגשגת בתנאים חמים, לחים וחשוכים, במיוחד כאשר רמות הלחות הן סביב 70 אחוזים והטמפרטורות עולות מעל 25 מעלות צלזיוס. כלומר אזורים בהם אנו מזיעים, נושמים ומשתפים את חום גופנו הם אזורים מושלמים לקרדית האבק. ספות, מזרנים, מיטות לחיות מחמד וריהוט רך אחר מהווים קרקע פורייה לקרדית האבק, במיוחד בעונת הרבייה שלה. אולם יש משימות יומיומיות אחרות שיכולות להשפיע גם כן.

"מעט קרדית אבק יכולה לשרוד ברמות לחות של פחות מ-45 אחוז. אולם אפילו אם רק למשך ושעה וחצי ביום נעלה את רמת הלחות, זה יכול לאפשר לקרדית האבק לשרוד. בישול ארוחה או מקלחת חמה יכולים בקלות לשמור על רמות לחות גבוהות בביתכם, במיוחד בחורף כאשר אנו נוטים לאוורר את בתים בתדירות נמוכה יותר", אומרת מקלאקי.

רבים מאיתנו עשויים להכיר את התגובה קלה לאלרגנים של קרדית האבק, כמו נזלת, עיניים דומעות וגרון מגרד, שקורית לאחר העברת בגדים מאובקים ישנים, אולם ההשפעה יכולה להיות חמורה יותר אצל אנשים מסוימים.

בדיקות חיוביות לאלרגניים של קרדית האבק שכיחות ביותר בקרב אנשים עם אסטמה, סוגי דרמטיטיס וזיהומים תכופים בסינוסים. מחקרים מצביעים גם על כך שחשיפה לרמות גבוהות של קרדית האבק, במיוחד בשלב מוקדם של החיים, מגדילה את הסיכון לפתח אלרגיה לקרדית האבק ולאסטמה.

אז מה ניתן לעשות כדי להילחם בקרדית האבק בביתך? חוקרת המיקורביולוגיה ב-Dyson מציעה:

"ב-Dyson, מגדלים במכוון את קרדית האבק בכדי שיוכלו לאסוף את הגללים. המשמעות היא שיוכלו ללמוד עוד על האלרגיים לקרדית האבק ולהבין כיצד השואבים יכולים להסיר אותה בצורה הטובה ביותר מהבתים", מסבירה מקלאקי. "זה גם אומר שאנחנו יודעים דבר או שניים על התנאים בהם היא גדלה".

1. הרעיבו את קרדית האבק שלך - הפחתת כמות הפסולת של תאי העור בבית ממזערת את מקור המזון העיקרי של קרדית האבק ומונעת ממנה להתרבות באופן אקספוננציאלי בעונת הרבייה. שאבו את המזרון משני הצדדים בעזרת מכשיר עם מערכת סינון מתקדמת, כמו גם את הספה והריפודים האחרים.

2. נהלו את רמות הלחות  בבית - קרדית האבק מזינה את עצמה במים על ידי ספיגת מים מהאוויר ולכן שמירה על רמת לחות מתחת ל-45 אחוז בטמפרטורת החדר תהרוג את רובה. יש לאוורר את המצעים והשמיכות לעיתים קרובות, כמו גם לאוורר את שאר הבית באמצעות מסנן האוויר HEPA. מומלץ להשתמש במאוורר שיחלץ את האוויר לאחר המקלחת או גם בזמן הבישול, שכן אפילו העלאת רמות הלחות למשך שעה וחצי ביום יכולה לאפשר לקרדית אבק הבית לשרוד.

3. שלטו בטמפרטורה - קרדית האבק משגשגת בטמפרטורות של 25 מעלות צלזיוס, לכן הקפידו על שאיבת אזורים חמים יותר בבית לעיתים קרובות כדי לשלוט ברמות קרדית האבק, כמו גם מיטות של חיות מחמד, ספות או מזרנים למיניהם. שטיפת מצעים או ריהוט רך אחר בטמפרטורות 60-90 מעלות צלזיוס יפרקו גם את החומרים האלרגנים.

4. טיפים עיקריים - אל תשכחו כי קרדית האבק והגללים שלה הם מיקרוסקופיים. אם אתם יכולים לראות אבק בביתכם, קרדית האבק כבר עשויה לשגשג.

 

 


תגובות


  1. היי אנחנו עושות שיחות וידאו חמות ומצלמות אירוטיות ומוכרות סרטונים פרטיים שלנו בוואצפ:

    דורין 055-9176619

    מאיה 050-7291168

    ליטל 055-3386259

    דנה 055-3386275

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה