להיות אמא טרייה















השנה הראשונה של האימהוּת היא מכלול שלם של שמחה בשילוב עם המון לילות ללא שינה ועוד כמה הפתעות. לפעמים, נראה כאילו לכולם, ממש לכולם – רופא ילדים, הורים, חברים, גיסות ואפילו עוברי אורח עם כוונות טובות – יש דעה על דרכים נכונות ולא נכונות לטפל בתינוקך. וזה יכול לשגע אמא טרייה. אבל איך יודעים איזו עצה לקחת ולאיזו עצה לא לטרוח להקשיב כלל?

אפשר להירגע – אמהות אחרות היו בנעליים שלך והן יכולות לעשות לך קצת סדר בבלגן. לכן, אספנו כאן עצות וטיפים של אמהות מנוסות שיעזרו לך להתמודד עם העצות והמחשבות ויסייעו לשמור על שפיותך. אין כמו אמא מנוסה להעביר פניני חוכמה לאמא טרייה.

הריון ראשון: טיפים לאמא טרייהטיפ מספר אחד: אל תשווי את עצמך לאמהות אחרות
אל תדאגי שאמהות אחרות עושות דברים שאת לא, או להיפך, אם את עושה דברים שאמהות אחרות לא עושות. נסי לא להשוות את עצמך: את תדעי אם את עושה את כל מה שאת יכולה עבור תינוקך, ואף אחד אחר לא צריך לשפוט אותך בחומרה. הדבר נכון גם לגבי אם את רואה אמא אחרת עושה משהו שונה ממך. הזכירי לעצמך כי כל אחת שונה (גם האמא וגם התינוק שלה) ולך אין זכות להגיד שהדרך טובה יותר, ולאף אחד אין זכות לחשוב כך עלייך.

טיפ מספר שתיים: סמכי על האינסטינקטים שלך
עשי את המחקרים שלך אך גם סמכי על האינסטינקטים האימהיים שלך, הם קיימים מסיבה מסוימת. אם זה מרגיש לך לא בסדר לתת לתינוק לבכות, הרימי אותו. אם את רוצה לנדנד את התינוק שלך כדי שיירדם ולחבק אותו כשהוא ישן, עשי זאת. אם זה מרגיש לך נכון, זה בדרך כלל נכון.

טיפ מספר שלוש: חסכי בקניות
תינוק בן יומו לא זקוק לכל כך הרבה דברים. הם גם ככה גדלים בצורה מהירה כל כך בשבועות הראשונים לחייהם. שימי בצד את הכסף מהברית או הבריתה, ונסי להסתדר עם פחות דברים. אפילו פתחי חשבון חיסכון על שם הילד. תינוקות הם רק תינוקות לזמן קצר.

טיפ מספר ארבע: הירגעי
אימהוּת טרייה מביאה עמה המון לחץ וחרדה. התינוק בוכה, ואת לא מצליחה להרגיע אותו, ונדמה לך כאילו הוא בוכה כבר שעה. הירגעי, שמרי על קור רוח מסוים. כאשר האמא רגועה, התינוק נרגע.

התינוק בוכה ואת לא מצליחה לגרום לו להפסיק? קודם כל הירגעי

טיפ מספר חמש: אל תשכחי את בעלך
בעלך עלול להרגיש קצת מחוץ לעניין התינוק החדש. את מניקה, את נשארת איתו בבית כל היום, וכאשר בעלך מגיע, את בעיקר עייפה ורוצה רק לישון. העייפות שלך מוצדקת לחלוטין, אבל נסי בכל זאת לקיים איזו שיחה עם בעלך מדי פעם. זה יעזור לך לשחזר את הימים בהם לא דיברת בשפה תינוקית והתעסקת בחיתולים ובהנקה, וזה יעזור לו להרגיש שהוא חלק מהמצב החדש.

טיפ מספר שש: הגדירי שגרת שינה
הגדירי לתינוק שגרת שינה מדי לילה כמה שיותר מהר, בדרך כלל עד גיל שלושה חודשים. זה יהפוך את חייך וחייו להרבה יותר קלים.

טיפ מספר שבע: תיהני מהזמן הזה
תיהני מהזמן הזה ככל שאת יכולה, כי הוא חולף מהר. אף פעם אל תגידי: "אני כבר לא יכולה לחכות עוד לזמן בו הוא יעשה כך וכך". כי ברגע שתגידי את זה, הזמן יעבור ואת תרצי לחזור לימים בהם הוא היה תינוק שוב.

טיפ מספר 8: אל תחמירי עם עצמך
אל תצפי יותר מדי מעצמך. זו דרך קשה, אבל את צריכה להבין שאת לא סופר-אמא. את לא יכולה לעשות הכל לבד, ואין צורך שתעשי הכל לבד. בקשי עזרה כשצריך ונסי להסתדר כשלא. התינוק שלך לא יאהב אותך פחות בגלל זה. #אמאלמעןאמא

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה