זה הזמן לעשות חשבון!

הוא היה בתוכנית כרישים ועכשיו הוא אצלכם בבית. כל אמא דואגת שהילדים שלה ילמדו ומנסה לעזור בכל מיני דרכים.  את לוח הכפל מזיכרוני שהייתי תלמידה בבית הספר ממש היה קשה לי לקלוט . אימי הייתה מנסה בכך שהייתה מפזרת תרגילים בכל הבית וככה עשיתי אני עם ילדיי בכל מקום שמתי תרגילים כדי לחזור ולשנן יחד עם הילדים את לוח הכפל. שמחתי לראות את שלמה בתוכנית מנגיש דרך משחק חינוכי את לוח הכפל וכך שיחקתי עם נכדיי הם ממש נהנו... מבטיחה לכם זמן איכות עם הילדים וגם הם יקלטו את לוח הכפל דרך משחק.

כל המשחקים מלאי כיף ויכולים לספק שעות רבות של הנאה עם המשפחה ועם חברים בזכות פשטותם ורבגוניותם.
בנוסף נרכשות בהם מיומנויות של למידה, חשיבה, זיכרון, תכנון והסתברות מבלי להתאמץ.
דרגת הקושי עולה ממשחק למשחק, לכן מומלץ לשחקנים חדשים להתחיל ממשחק הספרות.

ליחצו לראות את הקטע מתוכנית הכרישים



שלמה מזרחי. בן 54 מקיבוץ רבדים. נשוי ואב ל-3 בנות. רופא שיניים, מומחה בכירורגיה,
אחרי שהשתחרר מהצבא הדריך פסיכומטרי וערך ספר פסיכומטרי, וראה שתלמידים רבים ממש מתקשים ואף חוששים מפרקי החשיבה הכמותית,. כעבור כמה שנים התחיל כתחביב לפתח משחקי קלפים חינוכיים במטרה ליידד מספרים וחשבון על הילדים בדרך חווייתית באמצעות משחקים, אם אפשר כבר מגיל הגן. במשך כ-3 שנים פיתח באופן דידקטי 7 משחקים חברתיים מקוריים ומגוונים, עבור 2-6 שחקנים, והכול באותם קלפי מספרים 1 עד 100. משחקי המאה כוללים 4 משחקים בסגנון של אונו, כלומר הראשון שנפטר מקלפיו מנצח, בדרגת קושי עולה, 2 משחקים בסגנון רמי ומשחק זיכרון מספרים ייחודי.


למשל, במשחק הספרות שתאים כבר מגיל 5 יש רק 3 כללים: על הקל
ף "28" ניתן להניח קלף עם הספרה 2 או הספרה 8, על קלף חד-ספרתי ניתן להניח גם חד ספרתי, ומי שלא מניח – מפסיד התור ולוקח קלף נוסף.
במשחק המכפלות שמבוסס רק על לוח הכפל על הקלף "28" ניתן להניח קלף עם הגורם 4 או הגורם 7, למשל "63" ולהכריז 7 כפול 9, וכן הלאה


בהמשך פיתח גם 2 משחקי רביעיות ללימוד גאומטריה: שוק בריבוע וגוף משולש, 2 משחקי המאה מילים להכרת האותיות והגדלת אוצר המילים בעברית ובאנגלית, את צ'נטו ממו - משחק זיכרון מספרים מהודר מעץ, ואת צ'נטו מולטי – משחק המכפלות במהדורה חדשה.


למשחקי המאה יתרונות רבים:
אוניברסלי => אפשר לשחק בכל העולם; קומפקטי => אפשר לקחת בקלות לכל מקום; המשחקים קצרים, וכל משחק שונה מקודמו => תמיד מוצאים בהם עניין; כללי המשחק קצרים ופשוטים => יש כבר ב-4 שפות + סרטוני אנימציה של כל המשחקים; משחק חברתי בדרגות קושי שונות => לזמן איכות משפחתי ללא מסכים; 7 משחקים במחיר 1 (high value for money); וערך מוסף => כל המשחקים משפרים החשיבה המתמטית, בדלת האחורית מבלי להרגיש. 
יש התלהבות גדולה מהמשחקים בכל מקום כולל בתערוכות וכנסים בארץ ובחו"ל. מורים רבים משתמשים במשחקים באופן שוטף, כולל בהוראה מתקנת, וממליצים עליהם. המשחקים נמכרים בעיקר לבתי ספר ובמקביל מכירה מקוונת, דרך מועדוני לקוחות ולאחרונה גם בסטימצקי.




במשחק המכפלות, רק 3 כללים פשוטים: כל אחד מקבל 7 (או 5) קלפים ובתורו מניח קלף משלו התואם לקלף החשוף באחד הגורמים לפי לוח הכפל. למשל על הקלף 35 שהונח בהכרזה 5 כפול 7 ניתן להניח קלף עם גורם 5 או גורם 7. למשל 45 בהכרזה 5 כפול 9 או 70 בהכרזה 7 כפול 10.  בהנחת קלף ריבועי (ירוק) השחקן הבא מפסיד תורו ולוקח קלף נוסף וגם מי שלא מניח קלף – מפסיד תורו ולוקח קלף נוסף.


ד"ר שלמה מזרחי משחקי המאה נייד 0507247737


לאתר ליחצו כאן









 


תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה