כמו צמח בר!

במקורות מודרניים העוסקים בשימוש בעשבי בר לא תמצאו לרוב התייחסות נרחבת לשימוש בלוף והם בדרך-כלל לא מזכירים אותו. הלוף הוא צמח רעיל, בעיקר למי שלא עוסק באופן קבוע בהכנתו, ולכן נצרף אזהרה: אם לא מכינים את הלוף כמו שצריך הוא צמח רעיל. אם לא הכנתם אותו כמו שצריך הוא לא יהרוג אתכם אך בהחלט תרגישו צריבה מציקה בחלל הפה. למרות זאת הוא נחשב למעדן אמיתי בחברה הערבית ומרפא של חוליים רבים.




שימו לב: העלים של הלוף מסוכנים מאוד מכיוון שהם רעילים ודורשים טיפול מיוחד. העיסוק בהם מומלץ רק למי שמכיר אותם. תבשיל עלי לוף ארץ ישראלי ושוב אזהרה: עלי הלוף מכילים רעל בשם אוקסלט הסידן! חובה לבשל את העלים במשך כמה שעות כדי לנטרל אותו.

2 קילו עלי לוף, 2 בצלים גדולים, 3/4 כוס שמן, לימון או מלח לימון, מעט מלח.

ההכנה:
קוצצים את עלי הלוף השטופים לרצועות. מעבירים את הרצועות למסננת ושוטפים היטב. יש לשטוף היטב את הידיים לאחר קיצוץ העלים. מקלפים
וקוצצים גס את הבצלים. מחממים בסיר את השמן ומשחימים מעט את הבצל. מוסיפים מים עד ל־ 3/4 מגובה הסיר. ממליחים וסוחטים לימון שלם למים (יש המשתמשים במלח לימון).

מביאים לרתיחה ומוסיפים את עלי הלוף הקצוצים. מבשלים כשלוש שעות (!) על אש בינונית. אחרי שלוש שעות ממשיכים לבשל עוד כשעה על אש נמוכה. בזמן הבישול יש לשים לב שיש מספיק מים - לא פחות מרבע מגובה הסיר. אם חסרים מים מוסיפים מים רותחים. מגישים על אורז לבן. יש המוסיפים ללוף קוביות בשר בקר קטנות בתחילת הבישול.

תגובות

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה