אל תקפאו על השמרים!

ממרח השמרים הבריטי כבר בן מאה ושלוש ועדין סוחף אחריו מעריצים. מי שחכו מתקשה להסתגל לטעם, יכול להתנחם בהרכב התזונתי המרשים  Marmite חוגג יום הולדת 115 של יחסי אהבה שנאה עם העולם. הוא חום, סמיך ועם ריח מאד מיוחד,



קופסה חומה קטנה עם מכסה צהוב, שמכילה ממרח מתמציות שמרים ואחרות.מה אתם הייתם אומרים על הממרח הזה? למה הוא טוב? ואיך הטעם ? ולמה בכללמיצרים ממרח משמרים כל השאלות הללו נשאלו כשראיתי את הצנצנת הקטנה הזו. פתחתי טעמתי וכן יש לזה טעם מוזר. החלטתי להכניס לבישולים בטח כפית לא ירגישו וככה על הדרך יזכו במנת בריאות.
למי זה טוב: לאופים ובשלנים אורגניים שרוצים להעשיר את הבצק או התבשילים עם עוד קצת טעם ובריאות. הממרח נטול שומן ומכיל אחוז גבוה של חלבונים וויטמינים מקבוצת B.
מה עושים עם זה: אפשר למרוח על לחם או טוסט, להוסיף למרק או לכל תבשיל אחר.
כמה עולה: 45 שקל ל-250 גרם

מי שחכו מתקשה להסתגל לממרח הייחודי, יכול להיעזר בהרכב התזונתי המרשים שלו כדי להעביר את שאריות הטעם. על אף חזותו הבשרית, המרמייט הוא מאה אחוז צמחוני, ויכול להתפאר  בהרכב מנצח  של ויטמינים. ניאצין ((B3, תיאמין (B1) - לתפקוד תקין של השרירים, מערכת העצבים, והלב, ריבופלבין (B2) - חשוב לעור ולוויסות אנזימים תקין, חומצה פולית, וויטמין B12 לתפקוד תקין של מערכת העצבים.

מרמייט (Marmite)- אפשר לאהוב אותו או לשנוא אותו.  אני מנסה כל יום למרוח על פרוסה קטנה של לחם . כידי לרכוש את הטעם. בגלל היותו בריא. ניסיתי להכניס לבשול  ומה שהצלחתי לעשות איתו מובא כאן המתכון. השיקה החברה קמפיין חדש שזו הייתה סיסמתו. מלבד חוק הברזל שיש למרחו על הפרוסה או הטוסט (עם חמאה) בקמצנות, הכול הולך. ניתן להוסיפו למרקים, קדרות, תבשילים. מעריצים יאכלו אותו על קרקרים עם או בלי גבינה צהובה. משוגעים לדבר עשויים לערבבו עם פופקורן או עם פירה.

ההתרגשות עלולה לשכוך מעט כשנזכרים שמדובר למעשה בתמצית שמרים. תוצר לוואי של תעשיית הבירות (שמרים נדרשים בה עבור תהליך התסיסה). היה זה לואי פסטר, שגילה שהשמרים הם אורגניזמים חיים. אחריו, לייביג (Leibig), כימאי גרמני, מצא שאפשר להפוך את השמרים לתוצר מזון צמחוני, שמזכיר במאפייניו בשר. אבל היו אלה דווקא הבריטים שהחלו לעשות בשמרים שימוש מסחרי.


הממרח מיובא לארץ על ידי חברת "מרום את קונפינו" וניתן למצוא אותו בחנויות טבע כמו "ניצת הדובדבן", ברשת קו-אופ, ובמעדניות כגון "דליקטס", "מעדני מזרע", ו "טיב טעם"

עוף עם ממרח שמרים

  כרעיים עוף חתוכים לשני חלקים
ממרח שמרים כפית

2 בצלים חתוכים לקוביות
קופסת זיתים מגולענים
רסק עגבניות קטן
כפית סוכר
כף גדושה פפריקה
כפית כורכום
מלח
חצי כפית גריל עוף
כף אבקת מרק עוף
פלפל שחור גרוס

אופן ההכנה:

1. לפלפל ולהמליח את העוף במחבת חמה לטגן את העוף עד הזהבה ולשמור בצד.
2. בינתיים לחלוט את הזיתים במים רותחים כ 15 דקות ולסנן, לחזור על הפעולה שלוש פעמים.
3. בנפרד לטגן את הבצל להוסיף את העוף מעל לפזר את הזיתים התבלינים  וממרח שמרים לכסות את העוף במים  להוסיף רסק וסוכר להרתיח להנמיך את האש לכסות חלקית לבשל עד שהעוף רך, מידי פעם לערבב ולבדוק שלא חסרים נוזלים. בתאבון ספרו לי אם אהבתם את התוספת של הממרח שמרים ואם הרגשתם בכלל בתוספת הזו? 




תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה