אפשר לשקול אחרת!


הספר "אפשר לשקול אחרת" מוגדר ע"י ההוצאה לאור כספר חדשני לחיזוק המחשבה ולהכוונתה בתהליך הירידה במשקל. הוא אינו מכיל מתכונים ותפריטים, ומיועד כולו ליצור את הסוויץ' הדרוש בראש כדי שהתהליך הזה סוף סוף יצליח ויחזיק מעמד לתמיד, מתוך הבנה שללא השינוי הזה במחשבה לא ניתן להצליח ולשמר את התוצאה לאורך זמן.

תמי גל מלכה מחברת הספר, אומרת כי כ95% מהדיאטות נכשלות, וזאת בשל העובדה שהאנשים שמבצעים אותם לא נערכים נכון מבחינה מחשבתית והתנהגותית, אלא רק מנסים לאמץ תפריט ופעילות גופנית חיצוניים.
צריך לזכור שה-5% שכן מצליחים לרזות ולשמור על המשקל פועלים אחרת מכל השאר, וכדאי ללמוד מהם את הסוד שמשאיר אותם בצד הטוב של הסטטיסטיקה.

הספר לוקח את הקורא יד ביד אל הראש שלו, ושם עוזר לו לעשות את הסדר בקופסאות המחשבה. הקופסה של האוכל לא תהיה הקופסה הראשונה שתטופל, כי אם יש קופסאות חשובות יותר לתהליך, כגון קופסת הרגשות. זאת מפני שהרבה אנשים עדיין מאכילים גם את 'החורים בבטן' שיוצרים הרגשות שלהם, ומנסים באמצעות האוכל להפסיק תחושות חוסר נוחות שנוצרות בעקבות האירועים שהם חווים.

הרעיון המרכזי בספר הוא שהמחשבה שלנו היא המנהלת של הגוף, והגוף הוא המריונטה של המחשבה. כדי לתקן את הגוף יש לתקן תחילה את המחשבה.
ואם רוצים שהמחשבה תעשה את תפקידה כראוי בעבור הגוף, היא חייבת ללמוד איך עושים את זה לפני שהיא ניגשת לחפש דיאטות חדשות ותפריטים יצירתיים
רק מחשבה נעולה משוכנעת ושלמה עם עצמה מצליחה לגרום לגוף שלה ללכת בעקבותיה לכל מקום שרק תרצה להוביל אותו.

"הכל בראש", "צריך לדעת להקשיב לגוף", "אל תאכל בגלל רגשות", "תאכל רק עד שאתה שבע" – אלה הם מושגים נפוצים, שכולם יודעים לשחרר אותם לחלל האוויר כדי לומר לך אלו התנהגויות אכילה אתה צריך לאמץ, אבל אף אחד לא באמת יורד איתך להסברים על איך ליישם זאת בפועל הלכה למעשה – כך אומרת גל מלכה.

הספר מלווה את הקורא בכל תהליך יצירת מערכת היחסים החדשה והעדינה בין הגוף למחשבה, ומראה לו צעד צעד איך יוכל להגיע לזה בכוחות עצמו, וליישם זאת בחייו בפועל לתמיד.

אל הספר נלווים גם:
תקליטור דמיון מודרך להרזיה ורוגע - שנועד להזכיר לנו ולכוון לנו את המחשבה בכל פעם שאנחנו מרגישים שקצת איבדנו את הכיוון הרצוי, או כדי לשטוף את עצמנו במסרים מחזקים.
צמיד סיליקון - שתפקידו להזכיר לנו כל העת את המחויבות לדרך.


המחברת תמי גל מלכה, היא מאמנת מחשבות בתהליכי ירידה במשקל, מומחית בשינוי התנהגויות אכילה דרך שינוי בחשיבה ודרך יצירת מערכת יחסים טובה בין הגוף למחשבה המנחה שלו.
תמי גל בעלת תואר ראשון בחינוך וניסיון של 10 שנים בהדרכה ובהטמעת מערכות מידע בקרב אנשים. זהו ספרה הראשון,


:צמיד להניח על פרק כף היד להזכיר לי כמה הגוף שלי מקודש לי וזקוק רק לתזונה בריאה ולא להפוך את הגוף שלי לפח אשפה.
כמה טיפים  לשינוי בקו החשיבה.


1.      מודעות עצמית – היכולת לזהות רגשות ומחשבות ולהגדיר אותם במילים ספציפיות, המבטאות את הרגש שהאדם חש. אי אפשר להגיד איזה באעסה או סבבה על אותה סיטואציה. ד"ר ציפי העצני ערכה את לקסיקון קשת הרגשות כדי שנוכל להיות מודעים לרגש הספציפי שאותו אנו חווים. כשיש רמת מובחנות גבוהה בקשת הרגשות אנו משתמשים באוצר מילים רגשי עשיר וספציפי. המודעות כוללת גם את יכולתנו להקשיב לגופנו ולרמזי הרעב והשובע, ולקבל החלטות אכילה מודעות ולא אוטמטיות.
2.     וויסות רגשות – היכולת להכיל רגשות ולמתן עוצמות רגשיים. בנוסף, היכולת לווסת את מצב רוחנו ולשמור על מורל למרות תסכול, ייאוש ורגשות לא נעימים אחרים.
3.     דחיית סיפוקים והשהיית תגובות אימפולסיביות – היכולת להשהות תגובה מספיק זמן כדי למתן התנהגות אימפולסיבית. היכולת לוותר על תגמול מהנה כאן ועכשיו לטובת השגת מטרות לטווח רחוק.
4.     גמישות ויכולת הסתגלות – היכולת להסתגל לשינויים, לקשיים או לחריגות מהתוכנית. למשל, כשיש שינוי בלתי צפוי בלו"ז. יש להתאושש מחריגה בתוכנית האכילה מבלי להרוס את המשך היום. יש להתמיד גם לאחר אכזבות מכך שלא ירדתי במשקל כפי שציפיתי.
5.     מוטיבציה – היכולת להניע את עצמנו גם כשלא מתחשק לנו, ואף להתקדם למטרה למרות הקשיים שבדרך.
6.     מיומנויות בין אישיות – היכולת לנהל מו"מ עם הסביבה תוך שמירה על יחס מכבד לעצמי ולזולת.

בהצלחה! מצורף דיסק , וצמיד,








תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה