הבית ברחוב שלוש!

  אתמול היינו  בסדנא  בנווא צדק. כמו שם המקום כך באנו לקבל את הצדק שלנו הנשים שמותר לנו להגן על עצמנו. יש לנו את הכוח רק לא ידענו על כך. בסדנא להגנת  עצמית הכרנו אישה מדהימה עם עוצמות ומלאת אנרגיות חיוביות אם תרצו לקרא עליה ליחצו על יהודית סידיקמן ואת ב סיפור חייה.

נפגשנו כמה בנות  והיא העבירה את השיעור  בכייף בסבלנות מפעל חייה וגולת הכותרת של מעורבותה החברתית חייה היא ללא ספק הקמתה של עמותת "אל הלב" בשנת 2003. העמותה פועלת לצמצום ולמניעת אלימות כלפי נשים ונערות (וכן ילדים, קשישים ובעלי צרכים מיוחדים) באמצעות מודל חדשני של תכניות חינוכיות העוסקות במניעת הפרת גבולות רגשיים ופיזיים, תקיפות מיניות וסוגים אחרים של אלימות בין-אישית. תפקידיה כמנכ''לית העמותה במשרה מלאה וכמדריכה בכירה, ממולאים על ידה בהתנדבות גמורה זה למעלה מעשור. עקרונותיה החדשניים של העמותה – מציאת כוחות בגוף ובנפש, הגדלת אפשרויות הבחירה, התחברות למטרות פנימיות, הגנה על בטיחות אישית, והתפכחות ממיתוסים תרבותיים בנוגע לפגיעות ולכוח – מותאמים על ידה למגזרים השונים המרכיבים את הפסיפס החברתי הישראלי, תוך רגישות עצומה לצרכים ולדפוסים הייחודיים להם. יתר על כן, מאז הקמתה של העמותה נהנו מפעילויותיה מעל ל-45,000 נשים ונערות מכל מגזרי החברה הישראלית, לרבות אוכלוסיות של נערות במצוקה, נשים נפגעות אלימות, אנשים בעלי צרכים מיוחדים ובעלי נכויות שונות, להן מותאמות תכניות התפורות על פי מידתן.
רוח הנתינה העוצמתית המאפיינת את יהודית מלווה אותה גם באופן הניווט של עמותת "אל הלב": בזמן שהיא מאכלסת את תפקיד המנכ''לית, לא מוותרת יהודית על הקשר עם השטח, ועושה ימים כלילות על מנת להדריך קבוצות נשים שזקוקות לכישורים הייחודיים שלה. היא נוסעת בכל רחבי הארץ, מרמת הגולן ועד מרחבי הנגב, על מנת להגיע לאוכלוסיות שידן אינה משגת להגיע אליה ומלווה נערות בסיכון ונשים הנמצאות במעגל האלימות. דגש מרכזי בפעילותה הוא על עבודה עם נשים השייכות לחברות מסורתיות ובעלות מוגבלויות, והנגשת כלים לבטיחות אישית המותאמים ספציפית, בקבלה ובכבוד, לאקלים התרבותי אליו הן משתייכות, תוך הצלת נפשות. דוגמא לכך היא פרויקט שהובילה יהודית להקניית מיומנויות של מניעת אלימות וכישורי מנהיגות למאות נשים מוסלמיות במזרח ירושלים, אשר נקרא "שגרירות של עוצמה" זכה לסקירה תקשורתית נרחבת ברחבי העולם מניו יורק ועד אבו דאבי, לצד פרויקטים רבים אחרים בשיתוף משרדים ממשלתיים, רשויות מקומיות ומאות גופי חינוך ורווחה.
בפעילותה מחנכת יהודית דור חדש, בעל מודעות חדשה, המצויד בכלים פורצי דרך, ובהבנה כי באמצעות התעוזה ללמוד, אנו יכולות לשנות את חיינו ואת המציאות המקיפה אותנו.  מסירותה של יהודית להעצמת נשים נובעת מתוך סיפור החיים שלה: בחייה הכירה יהודית בגוף ראשון את הנחישות, הרגישות והחוזק המתבקשים מכל אישה אשר בוחרת לאתגר את הנורמות ולהגדיר מחדש את המרחבים בהם מותר לנשים לשגשג. אחת הדרכים הסמליות ביותר לתאר את החדשנות המאפיינת את פעילויותיה של העמותה היא סדנת שבירת בלוקים שפיתחה יהודית, בה רגע השבירה משמש ביטוי לשבירת החסמים העומדים בפניהן בחייהן של נשים, חסמים שלעיתים נראים לנו בלתי אפשריים לשבירה, קשים וקשוחים כמו בלוק.





מה שיהודית גילתה בעצמה, ומה שעולם אמנויות הלחימה והבטיחות האישית לנשים מציע, הוא הידיעה שבכל אישה טמונה העוצמה לדאוג לבטיחותה, לשנות את חייה, ולשבור כל מחסום – פיזי או מנטלי, העומד בדרכה. כל שעלינו לעשות הוא לאפשר לעצמנו לגלות את העוצמה שבפנים, להאמין בעצמנו וביכולתנו. וכך, לבנה אחר לבנה, אישה אחר אישה, שואפת יהודית להוביל את החברה לעבר מקומה הטבעי – בו יש אפשרויות אינסופיות וברות השגה עבור נשים מכל מגזר, דת, צבע ולאום.

תוכלו להזמיו אותה אליכם ללא עלות למסיבת יום הולדת  כמה בנות לסדנא שתשרה עליכם בטחון. ותדעו מה לעשות במקרה של טורדנות או תקיפה.




 בנווה שכטר  ברחוב שלוש בנווה צדק, שכונה קסומה בתל-אביב.
מרכז אשר משמש כמקום תפילה והתכנסות אשר שייך לזרם הקונסרבטיבי התפילה היא לנשים ולגברים, נשים גם הן עולות לתורה. ויש ממש מקום כינוס עם ספסלים. בית הכנסת מקסים ביופיו, במקום יש בית מדרש אשר מתקיימים בו שיעורים לעת ערב וגם פרוייקט נפלא של לימוד בחברותה ועבודה על פרוייקט של מספר אנשים/אומנים אשר מתכנסים אחת לשבוע ובסופה של שנה מעלים מופע מיוחד,

נווה שכטר השוכן בשכונת נווה צדק בתל אביב - יפו, הוא מרכז חדש לתרבות, יצירה ואמנות יהודית שנפתח בספטמבר 2012 לפעילות מלאה.
לאורך השנה מקיים מרכז נווה שכטר מגוון אירועי תרבות ביניהם תערוכות, מופעי מוזיקה, הצגות, קורסים וכיתות אמן, חוגים למשפחה וסיורים, תוך שימת דגש על אמנות ויצירה, פילוסופיה והגות.
המקום פותח את שעריו בפני אמנים צעירים החפצים במרחב לעשייה והצגת תוצרתם, ברוח המקום.

משחקיה גם כן יש במקום וקפה לורנץ האגדי יפתח שם בקרוב , למעשה מחדש פניו.

הכרנו את אלן שכתבה על כך ספר ,
אלן סנורטלנד סופרת, בימאית, עו"ד ועיתונאית היא כתבה את הספר היפיפיה המתעוררת. שלקוח מהרעיון של היפיפיה הנרדמת ופה היא מבקשת מאיתנו הנשים ונותנת לנו טיפים וכח שקומו תתעוררו. קומו להגן על גופכם צאו מהקפאון צאו ותגנו על עצמכם תנו את הצעקה הכי גדולה שלכם. גם כשאתן חושבות שאתן לא יודעות לצעוק . תקראו ובואו לסדנא כך תרכשו כלים להתמודדות. שחס וחלילה לא תגיעו למקום הזה . אבל בשביל השקט  ממליצה בחום.
 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה