הילד שמכר את הצעצועים שלו" מאת עפרי פרץ


אני מאוד מכירה את הסיפור הזה ממש מקרוב . כשבני הקטו היה בכיתה ב. היה בבית הספר שוק פורים וביקשו להביא צעצועים  כדי למכור בשוק פורים. תמורת מכירת הצעצוע הוא יקבל שובר לקנות ברד. ממתק משהו. והוא התלהב למכור ולקבל שוברים. שמח שיש לו שוברים מכר את כל הצעוצים שלו שמח מאושר. ברגע האמת כשהיה צריך לממש את השוברים . נגמרו השתייה הממתקים וחזר הביתה ממש מאוכזב שיש לו שוברים ואין לו מה לעשות איתם.אז אמרתי לו שלא נורא שמחת ילדים אחרים וזה ממש מצווה בפורים לשמח ילדים אחרים שזה כייף לתת.ואני שמחתי אותו בצעצועים אחרים חדשים מתנה לפורים. אז הנה פורים בפתח עם סיפור ממש שחוזר אליי עם הסיפור האמיתי שלי תהנו.
"גבירותי, רבותי, ילדים, ילדות, שימו לב לעסקה שאציע:
צעצוע בזול למי שישלם פחות, אתם צריכים רק להגיע!"

ספר הילדים "הילד שמכר את הצעצועים שלו" מאת עפרי פרץ בהוצאת הספרים "אוריון" מבוסס על מקרה אמיתי. המסרים העיקריים המועברים בו הם לשמור על אופטימיות ונושא המיחזור. הספר הזה המונח בידיכם מספר בין היתר על חייכם כי כל ילד שיש לו משחקים רבים נהנה מכולם ואליהם הוא מתמכר. לכל אחד מגיע רגע במהלך חייו שגם הוא רוצה למכור את צעצועיו כי נמאס, כי כבר די, כי אימא אמרה שצריך להחליף, כי התבגרת, כי החברים צוחקים או כי אבא מטיף. מאיזו סיבה מוכר הילד את צעצועיו יהיה עליכם לקרוא בספר. הילד, גיבור העלילה הוא כל אחד מאיתנו. לכולנו יש משהו שמלווה אותנו כמה שנים ואנחנו כבר לא משתמשים בו, פריט לבוש, ריהוט, ספרים ומה לא. לרוב עוברת בנו המחשבה לזרוק את זה. מה שעשו הילד ואימו בסיפור זה מה שעלינו לעשות – להפוך את החיסרון ליתרון.

לאורך כל הספר מתכתב הטקסט עם האיורים המקוריים של אלכסנדר לויטס, אשר הפיח חיים בסיפור והוסיף לייחודיות שלו. הספר מיועד לגילאי  4-6.

עפרי פרץ (28) משרת בקבע ובמקביל לומד שנה רביעית הנדסת חשמל. גדל והתחנך בנהריה וכיום תושב ראשון לציון. "אמי שגידלה את אחיי ואותי החדירה בנו תמיד אופטימיות ואהבת הארץ והאדם. זאת אולי הסיבה שאני מגדיר את עצמי כאדם אופטימי וציוני נלהב. אני אוהב מאוד את הארץ הזאת ואת המדינה". זה שנים שהוא כותב שירים וסיפורים קצרים למגירה או מפרסם אותם בקרב חברים קרובים.

על ההשראה לכתיבה מספר עפרי פרץ: "במהלך שירותי כקצין בצה"ל תכננו מספר קצינים יום שמשלב חינוך והנאה לחיילי הענף בתל אביב. במסגרת ההכנה ליום זה יצאו שני קצינים שמשרתים יחד איתי לסיור מקדים בתל אביב. כשחזרו מהסיור ונשאלו על הרשמים שלהם מסרו כי ברחוב רוטשילד הם ראו 'ילד שמוכר את הצעצועים שלו'. הם לא ידעו מאיזו סיבה הוא בוחר למכור אותם. הקצין שראה אותו הוסיף כי 'זה רעיון לספר ילדים'. משם הדרך לתחילת כתיבת הסיפור הייתה קצרה".

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה