אוכל לא זורקים אלא ממחזרים

השבת עברה לה ונשארתם עם שאריות של אורז הנה כמה אופציות למחזר את האורז ולעשות משהוא חדש  אוכל לא זורקים אוכל ממחזרים  תודה לאתר  נענע.


(1) אורז עם תירסאפונה וגרידת לימון (3 מנות)
מנה קטנה ומהירה שמכינים עם אורז בסמטי או פרסי מאתמול. המרקמים של התירס והאפונה משתלבים מצוין עם האורז והגרידת לימון מעשירה ומשפרת.

כך תעשו: במחבת מחממים מעט שמן זית ומוסיפים פנימה ½ בצל סגול קצוץ ומטגנים אותו 3 דקות אגב ערבוב עד שהתרכך מעט. מוסיפים פנימה חצי כוס אפונה קפואה, 1/2 כוס גרגרי תירס (קפואים או מתירס שבישלתם בעצמכם), מעט גבעולי טימין ו-1/2 כוס יין לבן. מביאים את היין לרתיחה, וכשהוא הצטמצם כלמעט לגמרי מוסיפים 2 כוסות אורז בסמטי מוכן. מערבבים ומטגנים עוד 2 דקות, מתבלים במלח, פלפל וגרידה מגוררת דק מחצי לימון ומגישים. אם רוצים לשדרג מעט אפשר להוסיף גם עלי נענע שהולכים מצוין עם האפונה.

(2) קציצות הודו ברוטב עגבניות שרי (4 מנות)
אורז הוא עמילן מצוין שמשתלב מצוין בקציצות גם אחרי שהוא התבשל, אז במקום להוסיף לתערובת פירורי לחם, פשוט תפרגנו לה באורז מבושל.

כך תעשו: בסיר אחד מבשלים ½ ק"ג עגבניות שרי חצויות עם קופסה אחת (800 גרם) של עגבניות משומרות מרוסקות, ½ כוס מים, מלח, פלפל וחצי כפית בהרט. מביאים לרתיחה, מנמיכים את האש ומבשלים על להבה נמוכה 15 דקות, בתומן טועמים ומתקנים תיבול, עם מעט מלח פלפל או סוכר במידה וחמוץ מדי. בזמן זה מערבבים 400
גרם בשר הודו טחון (חזה או ירך) עם ביצה אחת, חצי צרור פטרוזיליה קצוץ, ביצה, 3 כפות אורז מבושל (אפשר לטחון את האורז מעט במעבד מזון אם רוצים שיהיה במרקם עדין יותר) ומלח ופלפל לתערובת אחידה. יוצרים קציצות אחידות בגודל כדורי פינג פונג ומפילים אותן לרוטב. מכסים ומבשלים עוד 20 דקות עד שהקציצות התבשלו לחלוטין. מגישים מיד.

לביבות אורז - כדאי להגיש עם יוגורט
לביבות אורז - כדאי להגיש עם יוגורט צילום : דניאל לילה

(3) לביבות אורז ובצל מטוגן (בערך 15 לביבות=5 מנות)
אם מתפוחי האדמה עושים לביבות, אז למה לא מאורז?

כך תעשו: קוצצים בצל בגודל בינוני ומטגנים אותו בשמן זית על להבה בינונית 10 דקות או עד שהוא מתחיל להזהיב. מוציאים לקערה ונותנים לבצל להתקרר. לקערה מוסיפים 2 כוסות אורז מבושל, 2 ביצים, 2 כפות פירורי לחם (עדיף פנקו) ומלח ופלפל. מערבבים היטב לקבלת תערובת אחידה. מחממים שמן לטיגון רדוד במחבת ויוצרים לביבות קטנות ונחמדות. מטגנים 2 דקות מכל צד עד להזהבה. מוציאים לנייר סופג ומגישים מיד, ביחד עם יוגורט.

(4) אורז מוקפץ עם פטריות ועוף (3-4 מנות)
מוקפץ קל ומהיר שנותן לאורז הרגיל שדרוג של טעמים אסיאתים. אפשר להחליף את העוף בטופו לגרסא טבעונית. ההכנה של המנה מתבצעת בסיר גדול ולא בווק, כי ווק פחות יעיל להקפצה בתנאים ביתיים (כאן אפשר לקרוא על זה עוד).

כך תעשו: מחממים סיר גדול היטב ומטגנים בו במעט שמן צמחי 2 שיני שום כתושות, פלפל צ'ילי אדום קצוץ (או יותר או פחות בהתאם להעדפתכם) וחתיכה קטנה של ג'ינג'ר מגורר, בערך דקה או עד שמפיץ ריח. מוסיפים 2 גזרים קטנים, חתוכים לגפרורים, חבילת פטריות, פרוסות דק, בצל סגול, פרוס דק ומטגנים תוך ערבוב כ-3-4 דקות, עד שהירקות מתחילים להתרכך. מוציאים את תכולת הירקות מהסיר, מחממים אותו שוב, מוסיפים מעט שמן ומטגנים 300 גרם חזה עוף, חתוך לרצועות, עד שהזהיב התבשל כמעט לחלוטין, בערך 2 דקות. שוברים לסיר 2 ביצים ובעזרת תרווד או כף עץ מקשקשים אותן (כלומר: מערבבים עד שהביצים התבשלו ונוצר מרקם של חביתה מקושקשת). מחזירים פנימה את הירקות, מתבלים ב-3 כפות רוטב סויה וקורט סוכר חום, בוחשים פנימה 2 כוסות אורז מבושל ומערבבים היטב עד שהאורז התחמם וספג את כל הנוזלים. מוסיפים פנימה 2-3 גבעולי בצל ירוק קצוצים ומגישים מייד.

ארנצ'יני - השימוש המושלם לשאריות ריזוטו
ארנצ'יני - השימוש המושלם לשאריות ריזוטו צילום : msheldrake - Fotolia.com

(5) ארנצ'יני - כדורי ריזוטו פריכים במילוי גבינת מוצרלה ברוטב עגבניות (6 מנות)
מנה קטנה ופשוטה, שהיא ממש ממש פשוטה להכנה, בהנחה שיש לכם ריזוטו שכבר הכנתם מראש והוא התקרר לו במקרר. לטובת אלו מכם שעדיין לא מתקתקים ריזוטו - כאן תוכלו לראות איך מכינים אותו שלב אחרי שלב.

כך תעשו: מגררים 4 עגבניות תמר בשלות, כמו כשמכינים רוטב לג'חנון. מעבירים לסיר ומבשלים על להבה בינונית ביחד עם מלח, פלפל וקורט אורגנו מיובש על להבה בינונית 15 דקות או עד שהסמיך מעט. מחממים שמן לטיגון עמוק, ובאותו זמן מערבבים בקערה 2 כוסות אורז ריזוטו מוכן (אם איזה תוספת שהכנתם, מומלץ פטריות) ביחד עם 2 ביצים
(טרופות מראש), ½ כוס גבינת פרמז'ן מגוררת לתערובת אחידה. חותכים 50 גרם גבינת מוצרלה לקוביות קטנות בגודל 1 ס"מ בערך. יוצרים מתערובת האורז כדורים בקוטר 4 ס"מ בערך ואותם ממלאים בקוביות המוצרלה. מצפים את הכדורים בפירורי לחם ומפילים בזהירות לשמן החם (בנגלות כמובן) ומטגנים 3 דקות או עד להזהבה. מוציאים לנייר סופג ומגישים מייד ביחד עם רוטב העגבניות.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה