ילדכם עם לקיות למידה אל יאוש יש לי עוגן בשבילכם


אתר "עוגן" לתלמידים, להורים ולמורים –
פורטל בנושא ליקויי למידה והפרעות קשב וריכוז
המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח) סיים בימים אלו את הרחבת תכני הפורטל המקיף והמלא הראשון מסוגו ללקויות למידה והפרעות קשב וריכוז- עוגן. בימים אלו עלו לאוויר מדורי "עוגן למורים" ו"עוגן להורים", המצטרפים ל"עוגן לתלמידים" הקיים מזה שנתיים.

בפורטל "עוגן" סרטוני וידאו רבים של אנשי מקצוע מהשורה הראשונה, הורים, מורים ובני נוער, וסיפורים אישיים. האתר כולו מלווה בקריינות אנושית לתלמידים ובקריינות אוטומטית למורים ולהורים. בדומה לאתרים רבים אחרים של מטח בתחום החינוך המיוחד, גם פורטל "עוגן" פתוח לציבור ללא עלות.
"עוגן" לתלמידים פונה לתלמידים עם הפרעות קשב ולקויות למידה בגובה העיניים באמצעות טקסטים בהירים, ממוקדים ומקוריינים, שנכתבו במיוחד עבורם. התכנים באתר מלווים בסרטוני וידאו קצרים וכוללים  מידע עדכני וטיפים של בני נוער ומומחים. לדוגמה: מה גורם לליקויי למידה והאם הם עוברים עם הגיל? איך להתכונן לבחינה? מה אומרים בני נוער על טיפול תרופתי? מה אומרים המומחים?
בעוגן קישורים ללומדות וכלים ייחודיים לתלמידים עם ליקויי למידה והפרעות קשב בכל רמות הגיל ובמגוון תחומי דעת, כמו: קורס להוראה מתקנת בקריאה, כלי לשיפור שטף הקריאה, מאגרי פעילויות המשלבות אסטרטגיות למידה בהוראת תחומי דעת שונים כמו היסטוריה בחט"ב ובחטיבה העליונה, הכנה לבגרות בתנ"ך ועוד.
"עוגן" להורים פותח תוך מודעות להשפעה העצומה שיש למשפחה תומכת על הילד/ה עם ליקויי למידה או הפרעות קשב ומצד שני גם מודעות לקשיים שמהווים חלק בלתי נפרד מן הלקות. ההורים מוזמנים להיכנס לעוגן ולמצוא תשובות לשאלות בנוגע להתמודדות היומיומית בגידול ילד עם ליקויי למידה ו/או הפרעות קשב כגון: מה עושים כשמתעורר חשד? בעד ונגד טיפול תרופתי בהפרעות קשב, כיצד לעזור לילד לארגן את הזמן והמשימות שלו? איך לנהל את הקשר מול בי"ס? ועוד.
"עוגן" למורים פותח מתוך מחשבה על המורים בכיתות הרגילות, שלכל אחד מהם יש בכיתה תלמידים עם ליקויי למידה או הפרעות קשב וריכוז. מטרתנו: להגביר את המודעות לתופעה שנקראת לקויות למידה והפרעות קשב ובעיקר - לתת למורים טיפים ועצות מעשיות כיצד להתמודד עם התלמידים בכיתה וכיצד להעצים אותם ולסייע להם. האתר נותן מענה לשאלות כגון: אילו סימנים מעוררי חשד לקיומה של לקות למידה או הפרעת קשב אצל תלמיד? איך להיעזר באבחון של תלמיד כדי לעזור לו בלימודים לאורך השנה? איך להתמודד עם בעיות משמעת של תלמיד עם הפרעות קשב בכיתה? ועוד.

לרשות ההורים והמורים עומדים מומחים מהמעלה הראשונה לליקויי למידה והפרעות קשב, כולל מומחה לטיפול תרופתי. 
חשוב לציין כי "עוגן" הוא אתר נגיש וקיבל את "תו הנגישות" מ"נגישות ישראל". נוסף על הניווט הקל והפשוט בין המדורים, הוא מאפשר גם התאמת גודל גופן; בחירת צבעי מסך; הפעלת קריינות של טקסטים והדפסה, שליחה במייל או שיתוף בפייסבוק –  של כל פריטי המידע באתר.   
לוח עוגן - בעוגן גם לוח שירותים מקיף בתחום של ליקויי למידה והפרעות קשב. בלוח ניתן למצוא מידע על מאות רבות של: מאבחנים, מטפלים, מורים ומכונים, ספרים ומוצרים דיגיטליים, בתי ספר ומועדוניות ברחבי הארץ, מסגרות תמיכה לבוגרים ולהורים ועוד...
  והנה תרגיל שמדמה מה הילד מרגיש נסו בעצמכם לפתור את התרגיל.
http://www.pbs.org/wgbh/misunderstoodminds/experiences/attexp2b.html

למידע נוסף אפשר לפנות לאפרת קוצר, מטח:  efratk@cet.ac.i







תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

ברכת השחר עדות המזרח!

שעועית בסלק או טבחה בסלק ! וגם קוקלה!

כבודו כל הפרקים! פרק סיום העונה